Gå til innhold

Minneproblemer på HTC Touch


Vizio

Anbefalte innlegg

Hei

 

Prøvde å søke igjennom det 67sider lange emnet om HTC touch ang. problemer med for lite internminne, men måtte til slutt gi meg. Fant ikke noe :-p

 

Så, problemet er altså at jeg titt og ofte får beskjed om at internminnet er fult. Jeg har alle programmer installert på minnekortet. Hvis jeg f.eks åpner Internett Explorer rekker jeg å åpne ca. 3 forskjellige websider før jeg får beskjed om at minnet er fult og må slette tempfilene. Det må være noe som spiser opp minnet her?

 

Er ikke så lenge siden kjørte en softreset, så sånnsett burde minnet være ganske friskt. Har og problemer med at endel programmer går ganske treigt. Det eneste jeg kan tenke meg som bruker mye plass er vel kalender og kontakter, er det mulig å la dette bli lagret på minnekortet, eller evt. andre løsninger på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Prøvde å søke igjennom det 67sider lange emnet om HTC touch ang. problemer med for lite internminne, men måtte til slutt gi meg. Fant ikke noe :-p

 

Så, problemet er altså at jeg titt og ofte får beskjed om at internminnet er fult. Jeg har alle programmer installert på minnekortet. Hvis jeg f.eks åpner Internett Explorer rekker jeg å åpne ca. 3 forskjellige websider før jeg får beskjed om at minnet er fult og må slette tempfilene. Det må være noe som spiser opp minnet her?

 

Er ikke så lenge siden kjørte en softreset, så sånnsett burde minnet være ganske friskt. Har og problemer med at endel programmer går ganske treigt. Det eneste jeg kan tenke meg som bruker mye plass er vel kalender og kontakter, er det mulig å la dette bli lagret på minnekortet, eller evt. andre løsninger på problemet?

 

Vell altså

Minne problemer er en mye diskutert sak på XDA-developers.com. Selv har jeg ikke hatt nevneverdige problemer med dette, og i alle fall ikke etter at jeg la inn en ny ROM. Om du hadde lest noen av de siste postene i den lange tråden om Touch hadde du sett at vi nettopp diskuterte ditt problem. For eksempel:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9999433

 

Ellers har jeg laget en veiledning til hvordan du bytter ROM her:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9990130

 

Når det gjelder begge deler bør du ta deg tid til å lese noen poster i etterkant av de jeg har linket til.

 

Sjekk ut hvordan minnet er brukt på din Touch og sammenlign med min Blue Touch ROM V3,01.

 

Min nye ROM:

58,41 MB (Storage Total)

15, 71 MB (In use)

42, 65 MB (FREE)

 

Tobias

Lenke til kommentar
Sikkert et dumt spørsmål, men hva er ROM for noe?

Nei da ...

Read Onely Memory (engelsken min er ennå dårligere en norsken ...)

 

ROM er et minnet hvor operativsystemet til mobilen din ligger. I utgangspungtet er det et minne som bare kan leses fra (read onely), men det går å låse opp og byttes. Det er som oftest dette som servis-folka gjør når en mobil blir levert for "bug-fix".

 

Det å bytte ROM er altså en seriøs greie, men haugevis av folk har gjort det med stor suksess ... :yes:

 

Tobias

Lenke til kommentar
Og hvis alt skjærer seg så kan jeg fortsatt hardresette den å få den tilbake til utgangspunktet, eller er jeg en mobil fattigere da? :-P

Du kan ikke hard-resette for å få tilbake den gammle om du har lykkes i prosessen med å skrive over en ny! Men, har du kommet så langt kan du finne og legge inn nye ROM-utgaver inntill du finner en du liker. Det problemet jeg hadde kom ved opplåsingen av ROM'en, og da kunne jeg hard-resette. Det kommer ikke til å krasje andre steder i prosessen , og om du velger en vellprøvd og vellrenomert ROM fra folka på XDA-developers så kommer det til å gå bra ...

 

Tobias

Lenke til kommentar
Og hvis alt skjærer seg så kan jeg fortsatt hardresette den å få den tilbake til utgangspunktet, eller er jeg en mobil fattigere da? :-P

Flashing med uorginal ROM (som dei fra XDA) vil gjer at garantien fell vekk. Dvs. at om du får andre feil på mob står du uten garanti. Ved bruk av uorginal ROM er det alltid auka risiko for å laga murstein (for touch sin del blir det vel knapt snakk om brevvekt ;) ).

ROM på XDA pleie å ha god kvalitet, men ver veldig klar over kva du driv med!!

 

For min del er det uaktuelt med XDA-ROM på nye telefonar, men telefonar som er bytta ut kan få nytt liv og ny funksjonalitet.

 

Ting _kan_ gå galt ved flashing av ROM og med uorginal har du all risiko sjølv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...