Gå til innhold

RAM-kompatibilitet OCZ platinum

vanligmann

Anbefalte innlegg

Jeg har 2x1 GB OCZ Platinum XTC i min maskin, og er ute etter å doble dette, da jeg skal over fra Visa 32 til 64.

Ser hos PS.no at disse brikkene har kommet i "revision 2", uten at jeg har klart for meg hva dette innebærer. Er det noen som vet om revisjon 2 er uproblematisk kompatibel med revisjon 1?

Ps.no har begge versjonene på lager, men de eldste er dyrere enn de nye - og en revidert versjon bør vel være bedre, eller? Såvidt jeg kan se, er det marginalt bedre timings på den reviderte versjonen, 4-4-4-15 kontra 4-5-4-15.

For ordens skyld må det nevnes at jeg klokker noe, min E6400 dual core er justert opp fra 2.13 GHz til 2.8 GHz.

Det er disse jeg har, og her er revisjon 2.

Alle innspill mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hejsan,

Rent tekniskt sett så ska det inte vara några problem att mixa dessa, men mycket beror på vilket HK du använder. Du må nog ställa ned timings till 5-5-5-15 till att börja med med ena kitet med ram, för att se till att allt är stabilt med 2 kit, och att sedan laborera med timings till du finner sweetspot. 4 brickor kan ofta medföra till att du må använda lite mer volt på NB är vid auto.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar :D

Jeg har et Asus P5B-e Plus hovedkort. Jeg har ikke kjøpt RAM enda, men skal forsøke det du foreslår når minnet er i hus. Jeg har ikke fått sjekket det, men jeg mener at jeg kjører 4-4-4-15 på revisjon 1 allerede, selv om det er spesifisert til 4-5-4-15, og da bør det forhåpentligvis passe greit sammen med revisjon 2.

Kjekt å vite at NB må ha litt mere strøm også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...