Demantios Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 det er ikke helt uten grunn at selskapet heter banetele. De har lagt fiberlinjene langs togbanen...Og de har lagt dobbelt så de kan svitsje over viss noe galt skjer med den ene... Problemet er at de ligger på vær sin side av togbanene... ei avsporing er nok til at begge går sund Hvordan ligger dem kablene egentlig? Vil tro dem ligger under bakken og dermed er beskyttet mot sånt. Om dem ligger oppå bakken eller langs utsiden av skinnene er dem litt for åpne for sabotasje Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 nå veier et tog ganske mye når det sporer av med jernskøytene sine. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hvordan ligger dem kablene egentlig? Vil tro dem ligger under bakken og dermed er beskyttet mot sånt. Om dem ligger oppå bakken eller langs utsiden av skinnene er dem litt for åpne for sabotasje Det samme har jeg tenkt mange ganger. Langs hele Drammen-Oslo har de noen klosser i grøftekanten. Også ligger det mange blokker på toppen av denne "grøfta" som mange lokk.. Noen er åpne, og der ligger det kabler. Om det er baneteles kabler som ligger der, aner jeg ikke, men tar man en tur dit kl4 med avbiter'n, klarer en nok å lage mye surr. Edit: Mtp kommentaren nedenfor - dette er ikke noe jeg planlegger eller noe, altså.. Oppfordrer heller ikke, men jeg synes det er skummelt at systemet er såpass sårbart.. Det er liksom noe hverdagslig vi ikke tenker over. Endret 29. november 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Om det er baneteles kabler som ligger der, aner jeg ikke, men tar man en tur dit kl4 med avbiter'n, klarer en nok å lage mye surr. Pass seg nå, du kan bli taua inn og innklaget for planlegging av terrorhandlinger... Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Her i drøbak her jeg heller ingen problemer, men om det har vært nede i natt vet jeg ikke, jeg kom nettopp online... Det var nede i Drøbak på morgenen (ventelo i hvert fall) M. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Om det er baneteles kabler som ligger der, aner jeg ikke, men tar man en tur dit kl4 med avbiter'n, klarer en nok å lage mye surr. Pass seg nå, du kan bli taua inn og innklaget for planlegging av terrorhandlinger... Meld fra til banetele og tar de det ikke seriøst kan du melde fra til avisene og få noen tusenlapper. Dette er jo hot tema i media nå om dagen. Ta noen bilder som kan dokumentere det du sier. Endret 29. november 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 En ting som er litt ironisk er at internett skal liksom være designet for å overleve en krig, men tåler tydligvis ikke en liten brann Internett er ikke bygget for å overleve krig, derimot er gamle Arpanet det. ARPANET var heller ikke bygget for å overleve en (atom)krig. Det er nok bare en myte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå