Gå til innhold

Nett-trøbbel etter brann


Anbefalte innlegg

det er ikke helt uten grunn at selskapet heter banetele. De har lagt fiberlinjene langs togbanen...

Og de har lagt dobbelt så de kan svitsje over viss noe galt skjer med den ene...

Problemet er at de ligger på vær sin side av togbanene... ei avsporing er nok til at begge går sund :p

Hvordan ligger dem kablene egentlig? Vil tro dem ligger under bakken og dermed er beskyttet mot sånt. Om dem ligger oppå bakken eller langs utsiden av skinnene er dem litt for åpne for sabotasje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan ligger dem kablene egentlig? Vil tro dem ligger under bakken og dermed er beskyttet mot sånt. Om dem ligger oppå bakken eller langs utsiden av skinnene er dem litt for åpne for sabotasje

 

Det samme har jeg tenkt mange ganger.

Langs hele Drammen-Oslo har de noen klosser i grøftekanten. Også ligger det mange blokker på toppen av denne "grøfta" som mange lokk.. Noen er åpne, og der ligger det kabler.

Om det er baneteles kabler som ligger der, aner jeg ikke, men tar man en tur dit kl4 med avbiter'n, klarer en nok å lage mye surr.

 

Edit: Mtp kommentaren nedenfor - dette er ikke noe jeg planlegger eller noe, altså.. Oppfordrer heller ikke, men jeg synes det er skummelt at systemet er såpass sårbart.. Det er liksom noe hverdagslig vi ikke tenker over.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Om det er baneteles kabler som ligger der, aner jeg ikke, men tar man en tur dit kl4 med avbiter'n, klarer en nok å lage mye surr.

 

Pass seg nå, du kan bli taua inn og innklaget for planlegging av terrorhandlinger...

Lenke til kommentar
Om det er baneteles kabler som ligger der, aner jeg ikke, men tar man en tur dit kl4 med avbiter'n, klarer en nok å lage mye surr.

 

Pass seg nå, du kan bli taua inn og innklaget for planlegging av terrorhandlinger...

Meld fra til banetele og tar de det ikke seriøst kan du melde fra til avisene og få noen tusenlapper. Dette er jo hot tema i media nå om dagen.

 

Ta noen bilder som kan dokumentere det du sier.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...