Gå til innhold

Intel P4 2.4 kontra 2.53. Hvem klokker høyest stabilt?

Kawaman

Anbefalte innlegg

Hei igjen folkenz.

Så er det tid for nok en oppgradering og denne gang har jeg ærlig talt et lite problem.

Ram og HK er spikra.

Asus p4pe dl og Twinmos 3200.

Men hva med cpu?

Var sikker på P4 2.4 helt til jeg ramla over et bra tilbud på en P4 2.53 hos Komplett data.

Så er spørsmålet. Hvem klokker høyest stabilt? Begge er selvf. 533'er.

Kjøling blir en Swiftec mcx 4000 med en Delta 80mm. Bråker som et helikopter men flytter oxo like mye luft :)

Har lest noen steder at med sånn kjøling er det ikke utrolig at man kan få 2.53'en til å gå på 3.3ghz stabilt som fjell. Lurer på om det ikke sto her et sted oxo.

Til og med lest om et par stykker som påsto seg kunne klemme 4ghz ut av 2.53 og Swiftec/Delta. Ikke bare skryt det da tro? På den annen side er en 2.4 stort sett bare stabil til ca. 3. Om man ikke er uheldig da. Men en 2.4 er ganske kjent og jeg er derfor ganske sikker på den. Men når en 2.53 ligger på omtrent samme pris kommer dilemmaet.

Vil gjerne ha noen synspunkter/erfaringer her.

Takk på forhånd og ha en fortsatt fin uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var omtrent som jeg tenkte dette :) Takk skal dere ha. Da blir det handling av 2.53 i morgen.

Og den der med 4ghz regna jeg med var omtrent like sansynelig som 1500 hk i en Lada Niva ;)

Har definitivt IKKE fundert på noe extrem-greier. Så Swiftec'en og en mulig 3.3 holder lenge for meg.

God helg folkenz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...