CCola Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei! For det første. Var litt usikker hvor jegskulle poste dette, og valgte det jeg følte var mest rett. Uansett, hvordan kan jeg vite hva som er flaskehalsen i PC-en min? Er jo nokså sikker på at det er skjermkortet, men er det ingen test hvor jeg kan finne ut dette? And, spørsmål nr 2; hvis jeg er nybegynner i å overklokke, hvordan skal jeg da begynne? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du kan starte med å liste opp maskinvaren som sitter i maskinen din. Så kan folk på forumet gi tilbakemelding om noe er underdimensjonert. Når det gjelder å starte med overklokking så vil jeg anbefale å kikke på diverse guider. Finnes flere rundt om på disse forumene her f.eks. Lenke til kommentar
se# Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du kan jo si litt om hva som går sakte også. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Okei, sorry.. Var egentlig ute etter ett program, men shit au.. Det er gammel pc, som jeg har veldig lyst til å spille Far Cry, BF2 for det meste CPU: Intel Pentium 4, 2800mzh (21x133) GPU: Nvidia Geforce4 Ti 4600 - 128mb Hovedkort: Soyo P4S-645DX DRAGON Ultra (6 PCI, 1 AGP Pro, 3 DIMM, Audio, LAN) Hovedkort chipset: SiS 645DX RAM: Er ikke helt sikker hva slags type, men det er 1024mb. Har ett ATI Radeon 9800 liggende, men har ikke strømforsyning nok til å kjøre dette, og har ikke 5 øre til å kjøpe ny. Så, jeg hadde lyst til å kanskje prøve å klokke litt om dette er mulig? Tempen er nokså lav (30-40 grader load) så på det området må det være klokkemuligheter. Så, noen erfaringer med klokking av denne typen? Samtidig, har jeg lest at BF2 ikke er mulig å kjøre på dette skjermkortet? Noe som irriterer meg grønt! Takk for svar! Lenke til kommentar
lidan Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vil si at det e det elgamle grafikk kortet som sinker på grafikken, hos meg e det omvent XD Lenke til kommentar
a-z Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Spar til ny strømforsyning, grafikkort og prosessor (siden en svak prosessor gjør at du ikke får utnyttet grafikkortet så bra). Nvidia kommer med ny GPU-serie i februar, da er du klar og bestiller Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Spørs akkurat hva slags software du kjører på maskinen. Spill f.eks bruker jo mye skjermkort, såpass mye softwaremessig at overklokking av CPU gir liten eller ingenting mere ytelse. Crysis er et eksempel her. Hvis du kjører 3dmark f.eks, får man bestandig ytelseøkning stort sett uansett hva man forandrer på. Minne cpu eller skjermkort. Hvis det var sånn du tenkte da. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Takk for svar. Men, det jeg egentlig trenger ett helt enkelt svar på; om jeg får bedre ytelse om jeg klokker PC-en? Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Takk for svar. Men, det jeg egentlig trenger ett helt enkelt svar på; om jeg får bedre ytelse om jeg klokker PC-en? jeppers. litt i spill, men mest i ps2 emulator(er) xD Endret 4. desember 2007 av xninja92 Lenke til kommentar
TheBeast1590 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 ps1 vel maskinen din funker fett for internett og word... men hvis du har lyst å spille pc-spill, må du nok kjøpe en ny maskin Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 ps1 vel maskinen din funker fett for internett og word... men hvis du har lyst å spille pc-spill, må du nok kjøpe en ny maskin maskinen er ikke så ille da XD jeg sitter lizm på en laptop med 384mb ram (skal være 512, men sikekrt noe galt, pytt pytt) amd MOBILE sempron 1,8ghz 3100+ Ati Radeon Xpress 200m <--Wtf suger som f*** funker fett til vanlig gratis MMORPGs og CS 1.6 Lenke til kommentar
TheBeast1590 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg brukte en Pentium3 maskin da komplett rota bort hovedkortet mitt )))... en hel måned. grafikkortet var PCI og CPUen funka på 500 mhz ... prøvde å kjøre en runde med superpi, men gad ikke å vente på 1mb engang Lenke til kommentar
kalg Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Hvorfor kan du ikke spille BF2 på 9800? Jeg spillte lenge med 9600XT kortet mitt, før det ble stuepc av det. Jeg tror du klarer å drive både Far cry og BF2 med 9800 kortet ditt, sett at du får strøm nok da. En kompis av meg sine specs: Amd athlon XP 2200+ 512 ram 40 Gb WD Husker ikke hvilket skjermkort det var men det er dårligere enn 9800 ivertfall. Han har ingen problemer Hele spørsmålet her er om du klarer å spille det, ikke spille det med alt på max? Hvis du klarer deg uten "eyecandy" og budsjettet er på minimum, så hva er egentlig problemet? Spill med det du har, og kos deg mens du sparer til ny pc Her er minimumskrav hentet fra EA sin side: SYSTEM REQUIREMENTS Windows XP (32-bit) with Admin rights 1.7 GHz Intel Celeron D / Pentium 4 or AMD Athlon XP/ Sempron or greater 512 MB of RAM or more 8x or faster CD/DVD drive 2.3 GB free hard drive space or more Video: DirectX 9.0c compatible (see video) Sound: DirectX 9.0c compatible (Sound Blaster X-Fi series recommended ) VIDEO Video card must have 128 MB or more memory and one of the following chipsets: NVIDIA GeForce FX 5700 or greater ATI Radeon 8500 or greater Dette gjelder BF2 altså Edit: Psu kalkulator: http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp Endret 4. desember 2007 av kalg Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg vil tippe 4600 kortet sinker, det kortet hadde jeg for 5 maskiner siden 9800 pro drar i vei ganske mye bare det ikke blir for mange pixler - broderen kjører det på et Athlon 64 system og det sliter med det aller nyeste, men BF2 er da ikke spesielt tungrodd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå