Pseudonymt Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Dette emnet passer ikke helt inn, men håper på svar. Jeg har deltidsjobb, men er fast ansatt der jeg jobber. Det jeg lurer på er om det er mulig for meg å få lønn når jeg er syk? Det andre spørsmålet er om jeg også skal få lønn når jeg har ferie? Jeg har faste tider jeg er på jobb. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei. Er ganske fersk i arbeidslivet selv, men har gjort meg noen erfaringer med dette. Når du er syk burte du gå til legen og få en sykemelding på dette. Den leverer du til arbeidsgiver, og du får da full lønn for den tiden du skulle vært på jobb. Det at du har levert en sykemelding får ingen følger for deg senere. Det går også ann å skrive ut en egenmelding, men det er jeg litt usikker på hvordan fungerer da jeg aldri har gjort det selv før. Feriepenger er penger du sparer opp iløpet av hele året, og som blir utbetalt i starten av ferien din. Det er lovbestemt at du skal få 10,2% av det du har tjent iløpet av året i feriepenger. Dette er altså penger som kommer i tillegg til lønna di. Iom at du har deltidsjobb så får du så vidt jeg vet ikke no lønn når du har ferie. Dette er hva feriepengene skal brukes til. Det jeg har skrevet her nå er hva som er lovbestemt, og det gjelder for de aller fleste. Noen steder kan variere litt fra dette i din favør. Hør med folk på jobben din, eller med sjefen din hvordan dette her fungerer Dette er noe du skal vite hvordan fungerer, og det skal også stå i arbeidskontrakten din hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
Pseudonymt Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Takk for bra svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå