Prnkstr Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Hei Nå som crysis, unreal 3, og conan er rett rundt hjørnet begynner det seg å bli på tide å oppdatere riggen.... Og nå vurederer jeg sterkt å gå for en ferdig Dell maskin da jeg er mer enn en anelse lei av å sette sammen pc selv [montert PC-er siden 2000, så vennligst prøv og la være ¨å komme med slike konstruktive komentarer som "noobtard" og "Dell suxors"] Speccet opp en Dimension XPS 720 med en Intel® Core™ 2 Quad-Core Q6600-prosessor (2,40 GHz, 8 MB buffer, 1066 MHz) og 4 gb DDR2 SDRam.. Eneste grafikkmulighet på maskinen er 2 x SLI 256 MB nVidia™ GeForce 8600GTS-grafikkort....nå er det en stund siden jeg sist gadd å oppdatere meg selv på hw fronten på det siste, men bidrar 2 kort til noe som helst annent en mulighet for dualscreen[de fleste grafikkkort siden 05 har jo hatt mulighet for dualscreen med kun ett kort så her er det da mulig med 4!?]... Hovedspørsmålet mitt ligger vel rundt dette med en 128 MB Ageia™ PhysX™ PCI-kort med fysikkakselerator som er optional. Hvor stor effekt har dette på systemet? Er det noe merkbart eller brukbart forskjell på m/u? Setter pris på konstruktive tilbakemeldinger^_^ Endret 28. november 2007 av Prnkstr Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 2 grafikk-kort i SLI betyr at de er linket sammen slik at de gir høyere grafikkytelse enn ett kort alene. Imidlertid er 8600 GTS ikke et spesielt kraftig kort, så jeg ville nok undersøkt mer før jeg gikk for en slik løsning. Kanskje blir det billigere med et enkeltstående kraftigere kort, mens ytelsen er lik eller bedre? Uansett gjør to kort en forskjell når det gjelder strømforbruk og ikke minst støy i forhold til et enkelt kort. Når det gjelder physx så ville jeg styrt unna. Det er diskutert i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;s=hardware.no Når det gjelder Dell har jeg kun positive erfaringer med både bærbart og stasjonært fra den kanten. Men du går glipp av muligheten til å overklokke Q6600. Siden det nesten ikke finnes programvare og ingen spill som støtter quadcore vil du få identisk ytelse med E6600. For best mulig ytelse i spill lønner det seg heller å legge pengene i en dualcore med høyere klokkefrekvens, så lenge du ikke kan overklokke. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 SLi betyr at man bruker begger skjermkortene til å vise bilde på en skjerm. Man kan godt si at de jobber i tandem for å gi deg bedre ytelse i 3D enn hva et kort alene gir deg. Personlig hadde jeg ikke giddet å bruke penger på Ageia PhysX. Spesielt hvis man tar i betraktning hva HW.no rapporterte her om dagen. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 hehe...okies...takker og bukker... Ser ut som accelerator er en complete waste av spenn da:D Får titte litt videre:) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Tok en runde på Dell og sjekket litt...synes ikke det er særlig mye å velge i for en gamer, og de valgene som er der er enten svært dyre eller dårlige. Tipper du vil få mer igjen for pengen ved å velge en ferdig bygget maskin fra en av de norske nettbutikkene. Satte sammen en PC hos Netshop i full fart: 1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+) 1 stk. PC eske/emballasje (På lager 100+) 1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+) 1 stk. bZerk Miditower m/display Sort u/vifte BZCA550BBNF u/powersupply (På lager 20+) 1 stk. LC Power 420W "Silent Giant-Green Power" 14cm vifte 20/24 (På lager 4) 1 stk. Gigabyte GA-N650SLI-DS4, nForce-650i SLI ATX , Socket-775, GbLAN, 2xPCI-Ex16 (På lager 8) 1 stk. Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775 4MB, BOXED m/vifte (På lager 20+) 1 stk. Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-4200 2x2048MB 533MHz. (4-4-4-12) (På lager 4) 1 stk. Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache (På lager 100+) 1 stk. Club3D Geforce 8800GTS 640MB PCIe 320BIT,GDDR3, Dual DVI, TV-out (På lager 14) 1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7173 sort Duallayer,LabelFlash,Multirecorder bulk (På lager 20+) Kr. 8 964,- Det gikk ikke an å velge 8800 GT, men jeg regner med at blir mulig når det kommer på lager. Prisen er omtrent den samme som for GTS, så dette er en grei indikasjon på hva du får for pengene. Lenke til kommentar
GS Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Dell får ofta begativ kritik särskilt av entusiaster och gamers, var tidigare svårt att uppgradera och bios som knappast var överklockningsvänligt. Vill du inte bygga själv så erbjuder ju tex Komplett färdigbyggda och testade PC, där kan du även konfigurera så du får kvalitet´s chassi och kraftig PSU etc Komplett Din Side PC "mod" -skärm (OBS bestill med Nvidia 8800GT 512MB alt 8800GTS (G92) när de finns på lager ) - Miljøgebyr 50.00 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 339081 Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 7 OEM 1i Programvare OEM CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD, Norman IC,1 år lisens, Virus Control, Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske Cooler Master Centurion 534, Sort, Seasonic S12 Energy+ 550W, 120mm Vifte, Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Western Digital Raptor 74GB SATA Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 XFX GeForce 8800GTS 560M 320MB XT GDDR3, USB2 multikortleser 3.5" sort, LG DVD-brenner GSA-H58N IDE Black OEM Creative X-fi Xmod MS COA Label Windows MS Win Vista Home Premium Norsk MS MANUALS Win Vista Home Premium MS ROYALTY Vista Home Premium Garanti 3 år - Sende inn 10512.19 Lenke til kommentar
Ash Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Dell får ofta begativ kritik särskilt av entusiaster och gamers, var tidigare svårt att uppgradera och bios som knappast var överklockningsvänligt. Vill du inte bygga själv så erbjuder ju tex Komplett färdigbyggda och testade PC, där kan du även konfigurera så du får kvalitet´s chassi och kraftig PSU etc*klipp* Hvis det der er et godt eksempel på hva Komplett tilbyr nå om dagen så hadde jeg da virkelig heller kjøpt en Dell... Eksempelet fra Netshop derimot ser mer fornuftig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå