spurv Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei. dama har en SE k610i (som har vært på fix 2 ganger, siste software etc). Byttet simkort 1 gang. Problemet er som følger. Plutselig kan ikke jeg ringe henne(får beskjed om at mobilabonenten har slått av...), og SMS mottas ikke. Telefonen hennes ser ut til å oppføre seg helt vanlig. MEN, idet hun sender en melding ut/ringer ut ifra den, så raser SMS'ene inn på mobilen hennes, og vi kan ringe inn til henne igjen. Testet på 2 telefoner: K610i og S700 (eldre SE), samme skjer på begge. Nå er det tredje sim-kortet på vei. Er det noen som har hatt lignende problem med Telenor Djuice? en arrogant djelvel på 09000 mente det var normalt at brukerene måtte skru av og på telefonen 2 ganger daglig.. faen for en narr. Men så ringte jeg en gang til, og fikk ei som "kunne" sakene sine, og sendte nytt sim kort (selv om vi allerede har testet med nytt, så kan ikke jeg skjønne annent enn at det er der feilen er). Lenke til kommentar
_troffen_ Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) høres ut som simkort/dekningsproblem ja... prøvd å skru av 3G? Flere telenorkunder i Trondheim som hadde det problemet en periode grunnet problemer med 3Gnettet... edit: ser du har testetpå s700i, og den har vel ikke 3G så da er det ikke sikkert dette løser problemet, men kan være verdt et forsøk likevel kanskje...? Endret 28. november 2007 av _troffen_ Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har dette problemet selv på en SE K750i med Briiz/fortel abonnemang. Plutselig så mottar jeg ikke meldinger eller samtaller på telefonen, men så sender jeg en melding eller ringer et sted, og da kommer alle meldinger som jeg ikke har mottatt, inn samtidig. Lenke til kommentar
_troffen_ Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvor lenge er det siden siste softwareoppgradering da? Ser spurv har oppgradert hvertfall, med mindre det er siste versjon som krøller, skulle jo dette kunne hjelpe. Mener nest siste (forrige) versjon av software til w880i lagde mye problemer med telenor! Lenke til kommentar
Teksup Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvor lenge er det siden siste softwareoppgradering da? Ser spurv har oppgradert hvertfall, med mindre det er siste versjon som krøller, skulle jo dette kunne hjelpe. Mener nest siste (forrige) versjon av software til w880i lagde mye problemer med telenor! Prøv Meny - innstillinger - kommunikasjon - Mobilnett - GSM/3G nett - Kun gsm Meny - innstillinger - kommunikasjon - datakomm - Kun LS Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Nå har jeg ikke oppdatert firmware på ca 5-6 måneder. Men problemet begynte et par måneder etter at jeg fikk telefonen, og har vært der gjennom mange firmware oppdateringer siden. Lenke til kommentar
_troffen_ Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 hmm merkelig, men har opplevd at nytt simkort eller SW-oppgradering har løst slike problemer. Det betyr jo ikke at dette løser alle slike problemer da... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg hadde et slikt problem på min N70 og den måtte de skifte ut GSM brikken på. Så kan være hardware feil. Lenke til kommentar
spurv Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 AHA.. takker ... da får vi se hva vi får til . Er i harnisk mot Telenor på DSL fronten også.. de har jo prestert å sende ut uferdige modem til kunder.. fw som rebooter modemet et par ganger i døgnet .. og ny fw, nei den skal TESTES først... jada... . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå