Gå til innhold

Spillverket.no: Kanskje gamer.no trenger et techsupport forum.

Anbefalte innlegg

Blir mye hjeeeelp tråder her...jeg skjønner en del har problemer, men det er ødeleggende for forumet at alt bogger ned til tech hjelp spør du meg.

Jeg er en gjenganger på QuartertoThree som er kanskje en av de store gamer stedene spør du meg, nada tech support der, og isteden MYE bra informasjon...og tråder som ikke drukner i spam fra mennesker som bare trenger tech support.

Ærlig talt, det er som regel bare Nvidia drivere/radeon og mangel på oppdatert DirectX som plager folk.

Hilsen

Jan :)

Endret av Janster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel dette forumet strengt tatt langt større enn det du refererer til. Brukerbasen er i tillegg langt bredere her, og det fører til at vi får brukere som ikke alltid vet like mye om slikt.

Tror nok de aller fleste kategorier er dekt her, dette er ikke bare et spillforum.

Flyttes også til Tilbakemeldinger

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg har igrunnen laget en tråd som tar for seg de mest frekvente problemer man måtte ha. Denne tråden finnes her. Den var sticky, men en tråd som lister opp de mest nyttige trådene i spill-delen av forumet har nå erstattet sticy-ene i nevnte kategori, så den er nå å finne i denne samleoversikten som du finner her.

Desverre er det jo ikke så mange som oppdager denne tråden lenger om de trenger hjelp når den er gjemt bort i en slik grad. Men slik er det desverre bare. Ingenting jeg kan gjøre med det. Though er det kanskje på tide å oppadtere tråden min da det begynner å bli en stund siden jeg gjorde dette.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser igjen at diskusjon på pc delen blir bombet med tråder som 'lagger i COD' 'hjelp til Cod mp'

'fps sliter' blah blah

Jeg synes fortsatt en egen forumdel kunne trenges ellernoe...

Som sagt, på et annet favoritt gamer forum jeg frekventerer er det NADA techsupport..og bare kurante diskusjoner/erfaring etc.

Tror det bør tenkes hardt over en gang til.

Jan

Lenke til kommentar

Jeg mener at det i større grad bør stenges tråder på bakgrunn av at problemet er tatt opp før og at enkelte problemer bør henvises/flyttes til hardware-delen av forumet hvor det er bedre kompetanse for svar på enkelte spørsmål.

En annen metode som fort kan gi resultatet er om brukermassen som ofte er i de gjeldende kategorier setter seg inn i de informasjon- og hjelpetråder som er i kategoriene og dermed opplyser om eventuelle relevante tråder som passer problemet/spørsmålet til en bruker som lurer på noe. Gjennom dette kan en oppnå at trådstarter kan få informasjon rundt sitt problem eller at de som eventuelt opplever at problemet ikke løser seg ved hjelp av den aktuelle hjelpetråden kan om personen senere løser det vite hvor han kan tipse en annen om hvordan han løste problemet og dermed få brukeren til å oppdatere sin guide. Og de som leser tråden av andre grunner enn at de har problemet/ønsker å hjelpe vil og bli opplyst om hvordan slike tråder kan hjelpe og hvor de finnes og kanskje vil lesere av tråden stikke innom slike tråder oftere før de spør sine spørsmål.

Men det er minst like viktig at de som lager guidene oppfordrer til tilbakemeldinger, tips og evt. innlegg som kort og greit forklarer hvordan deres guide løste problemet eller svarte på deres spørsmål. Dette er viktig for at personer skal ha tiltro til guidene og samtidig for å hjelpe trådene å dukke opp i ny og ne for å gjøre dem synlige i emneoversikten.

Dette er noe som gjelder like for min tråd som Snorre her over lenker til, hvor jeg samler flere tråder som svarer på spørsmål og hjelper og lenker til dem.

Når det gjelder min tråd er det en tråd jeg innrømmer at jeg har glemt, jeg er altfor sjelden i disse kategoriene. Det skal gjøres noe med og jeg vil nå snart sette meg ned og se på hvordan min tråd kan fornyes og optimaliseres, hvordan den evt. kan gi en bedre oversikt og høyere besøkstall.

Selv foreslo jeg tidligere en forumdel hvor en samlet guider og hjelp, en FAQ-kategori, hvor TST så mente det ikke var en ide som var etterspurt nok på den tiden, han ba meg dermed om å eventuelt lage en tråd for å se om det ble mer aktivitet rundt det i det tilfelle, dette gjorde jeg, men i ettertid ser jeg at den ikke har blitt oppdatert eller annonsert godt nok til at jeg kan si dette er tilfelle. På samme tid vil jeg ikke mene den dårlige oppdateringen og mangel på jevnlig optimalisering er kun fordi jeg ikke har vært god nok på dette feltet, noe av skylden vil jeg si den labre responsen har, lite med tips til forbedringer, lenker til nye tråder som bør være med og bekreftelser i ny og ne på at den har hjulpet brukere som har gjort at interessen for å opprettholde tråden har dalt.

Men som sagt, jeg skal hvertfall se nærmere på den tråden. Nå er ikke det noe trådstarter tar opp, men siden Snorre nevner tråden jeg har startet vil jeg bare opplyse og diskutere rundt den siden av saken ;)

Lenke til kommentar

Hvis de bare hadde satt DirectX og Nvidia/radeon som autoupdate for EVIGHETER siden, ville 90% av dette gått vekk :(

Husker sjefen for Steam nevne det for årevis siden, han syntes det var vanvittig at så viktige ting ikke lå i autoupdate.

Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...