Gå til innhold

Jeg skal søke på jobb, noen som gidder å se igjennom søknaden?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, jeg skal søke på jobb på REC ScanCell i narvik,

og håper noen kan gi meg litt vink og råd om søknaden min mangler noe?

Joobbannonsen er som følger:

Prosessoperatører med sans for sol!

Solens potensiale er fantastisk. RECs ambisjon er å utnytte potensialet og styrke vår stilling som en ledende global aktør i det sterkt voksende solenergimarkedet. Er du klar for en soldrevet fremtid på REC-teamet i Narvik?

Vi skal ansette 40 prosessoperatører ved vår fabrikk REC Scancell AS i Narvik – vil du bli med på å videreutvikle vårt inspirerende og fremgangsrike miljø?

Vi ser etter deg som har gode samarbeidsevner, godt humør og et sterkt personlig engasjement. Teknisk innsikt er en fordel – fagbrev innen kjemi/prosess, kjemi/teknikk, elektro/automasjon eller elektronikk et stort pluss. Men full opplæring vil bli gitt.

Vi oppfordrer spesielt kvinner til å søke.

For mer informasjon se 'SNIP'

Søknaden min er som følger:

Jeg søker på denne jobben etter et søk på jobbnorge.no.

Når jeg fant denne annonsen virket den interessant.

Jeg er 26 år, født **.**.**** i Narvik og oppvokst i Ballangen der jeg bor til dags dato med min samboer. Jeg jobber til daglig som leiesjåfør ved Ballangen Taxi i en 75% Stilling.

Jeg søker på jobb hos dere p.g.a. at jeg er interessert i nye utfordringer i hverdagen i et nytt og spennende yrke. Min tidligere utdannelse innenfor elektronikk gjorde også at jeg ble interessert. Det virker som en spennende jobb, og noe som jeg kan trives å jobbe med.

Jeg mener jeg vil passe til denne jobben da jeg er interessert i ny teknologi, og jeg er kjapp til å lære noe nytt. Jeg er også vant å jobbe under stort press og høyt tempo når jobben krever det.

Jeg håper på et snarlig svar, og håper vi treffes til intervju.

Med Vennlig Hilsen blablabla

Noen råd og vink om hvordan jeg kan forbedre annonsen min hadde vært kjempebra :)

På forhånd takk!

MVH Ståle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Forsåvidt ok, men for å "speile" annonsen enda litt til, så kunne du fått fremhevet ditt gode humør. Ja og kanskje noen ord om ditt sterke personlige engasjement. Ser også at annonsen forteller at de satser på et spennende og godt arbeidsmiljø. Det kunne være verdt å vise interesse for i søknadsteksten.

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar

Hvis jeg gjør det slik:

"Jeg mener jeg vil passe til denne jobben da jeg er interessert i ny teknologi, og jeg er kjapp til å lære noe nytt. Jeg har godt humør, er lite syk og er arbeidsvillig. Jeg er også vant til å jobbe under stort press og høyt tempo når jobben krever det."

Eller vil det bli feil plass å sette det inn?

Jeg syns det virker litt som smør på flesk.

Lenke til kommentar

Skal bare pirke litt på oppsettet ditt.

Ditt Navn

Adresse

0000 Narvik

Tlf. xxxxxxxx

REC Scancell

Hurra gt.

0000 Narvik

Søknad på stilling som xxxxxxxx.

Viser til annonse på xxxxx og tillater meg med dette å søke på den ledige stillingen som xxxxxxx.

For tiden er jeg ansatt ved xxxxxxxx, som xxxxxxxxx.

Er 26 år gammel og bosatt i Ballangen sammen med min samboer.

Søker på stillingen hos dere fordi jeg har lyst å prøve noe nytt og fordi blablabla.

Føler selv at jeg er en utadvendt person som lett kommer i kontakt med andre mennesker. Jeg har god teknisk innsikt på de fleste områder og god kjennskap til xxxxxxxx.

Mener selv jeg passer bra til beskrivelsen dere søker etter.

Som person er jeg en lett omgjengelig, utadvendt og kontaktsøkende. Er fleksibel innenfor mange arbeidsområder da jeg har opparbeidet bred kunnskap innen forskjellige yrkesgrener (valgfritt hva du skriver).

Kreative løsninger er den egenskapen som jeg anser som min sterkeste side. Har evne til å finne løsninger på oppgaver som blir sett på som umulige (skryt litt av deg selv).

Samarbeidsvillig, lærevillig, engasjert og lett å komme i kontakt med er også noen av mine sterke sider.

Anser meg også som en kyndig xxxxxxxx person da jeg ved min siste utdannelse tok xxxxxxxxx hvor det var daglig jobbing med xxxxxxxx (mer skryt).

Om jeg skulle bli tilbudt stillingen kan jeg tiltre på 4 ukers varsel (kommer an på oppsigelsestiden der du er nå).

Møter mer enn gjerne til jobbintervju da jeg har lyst å bevise at jeg er rette person til jobben. Kan da fremvise mine papirer fra tidligere jobber og skoler (evt. du sender de med søknaden).

Kan kontaktes på tlf. xxx xx xxx eller via e-post [email protected]

Mvh.

Ditt Navn

Viktig at du skryter litt av deg selv, for å være litt mer "innbydende".

Har hørt at det skal være ganske enkelt å få jobb der. Hadde jeg bodd nærmere Narvik, så hadde jeg også søkt dit. :)

Lykke til.

Endret av ED209
Lenke til kommentar

ED209: Tusen takk for tipsa, dette var god hjelp :)

Kontaktinformasjon o.l. blir lagt inn automatisk på jobbnorge.no der jeg sender søknaden ifra,

så det trenger jeg ikke. Jeg skal endre på søknaden som det passer seg, så får dere vite åsse det ble til slutt.

Tusen takk for hjelpen jeg har fått :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ser hvilke råd du får, og har egentlig ingen innsigelser, annet enn at grensen for selvskryt går ved hva som er reelt. Altså, ikke bli fristet til å overdrive skrytet, og for all del ikke lyv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Ser hvilke råd du får, og har egentlig ingen innsigelser, annet enn at grensen for selvskryt går ved hva som er reelt. Altså, ikke bli fristet til å overdrive skrytet, og for all del ikke lyv.

Lykke til!

True true. Ikke så lurt å lyve hvis du ikke står for det du har skrevet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til en annen gang hadde jeg i steden for å skrive "Det virker som en spennende jobb, og noe som jeg kan trives å jobbe med. " skrevet at du "og jeg tror jeg vil kunne gjøre en god jobb for dere", gir litt bedre inntrykk at du er innstilt på å gjøre en god jobb for firmaet, som er grunnlaget for at du skal ansettes og ikke setter ditt eget ve og vel før firmaet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...