Gå til innhold

Kjøpe Wii i dag, hva trenger jeg?

RaW_DeNiM

Anbefalte innlegg

Vel som emnetittelen sier så skal jeg kjøpe Wii i dag. og da har jeg noen spørsmål.. har lett igjennom forumet men ikke funnet noe konkret svar , så her kommer det:

hva følger med? 1 eller 2 kontrollere?

noe spessiellt jeg må huske på om jeg skal kjøpe en Wii?

Om dere vil skyte inn med noen tips til en nintendo noob som ikke har eid en nintendo på 14år så hadde det vært kult

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det følger med 1 Wii-mote og 1 nun-chuck.

Anbefaler deg og kjøpe et par til. Multiplayer er gøy , spesiellt på Wii.

Om du har TV som ikke er veldig gammel, bør du skaffe deg component kabel, de medfølgene gir ganske dårlig bildet.

Ellers er det bare å skaffe seg noen spill:

Zelda og Mario Galaxy er obligatorisk ! Bare å skaffe deg dem med en gang.

Andre spill som jeg syns er bra er Warioware, Mario Strikers, Metroid Prime 3, Resident Evil 4.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne anbefale noen slagere til Wii:

Zelda Twilight Princess, Mario Galaxy, Metroid Prime 3 og Resident Evil 4.

Som tidligere nevnt, kan det lønne seg å kjøpe et extra par kontrollere..da Wii sports følger med.

Til våren kommer bl.a Smash bros brawl og Mario Kart som blir sikker klassikere.

Lykke til med kjøpet! =)

Lenke til kommentar
Hva med en 480p component AV kabel?

Koster rundt et par hundre men gir deg bedre bilde hvis du har HD ready TV

edit: Hva med ladestasjon som lader opptil 2 håndkontrollere samtidig?

Hvor får man component for ett par hundre? har bare sett de til 399,- :(

Endret av Ziuuung
Lenke til kommentar

Jeg personlig vil tolke et par hundre kroner som et sted mellom 200-499 kroner :D Selv om ett par strengt tatt bare er 2, så er ofte et par hundre kroner.

Men dersom du ikke skal ha offisielle kabler fra Nintendo kan du få dem til ca. en 100-lapp.

Lenke til kommentar

Jeg personlig vil tolke et par hundre kroner som et sted mellom 200-499 kroner :D Selv om ett par strengt tatt bare er 2, så er ofte et par hundre kroner.

Men dersom du ikke skal ha offisielle kabler fra Nintendo kan du få dem til ca. en 100-lapp.

Hehe, var ikke for å være vrang eller noe, tenkte bare spare noen usle kroner, siden jeg må gå dypt i lommene for å få kjøpt denne kabelen nå. Hehe :D

Lenke til kommentar
Ellers vil jeg også varmt anbefale USB LAN Adapter. Typisk for dem som ikke har trådløst nett, og/eller bare trenger LAN tilkobling for raskere overførsel. Denne har en prislapp på rundt 300,-

Har du noen erfaringer med trådløst? Har ikke fått testet enda, men på xbox er det ubrukelig. Routern står 3 meter fra Wii'en :)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt trådløst, og må si at resultatene varierer veldig fra sted til sted.

Hos en kamerat av meg som har routeren et par meter fra Wiien opplever veldig treig og ustabilt nett.

Jeg som har routeren 2 rom unna opplever ikke dette problemet.

Men online-tilbudet til Nintendo er jo ikke akkurat noe å rope hurra for. Dete er noen spill som du kan spille på nett (jeg har prøvd Mario Striker, og det funker bra). Laste ned VC spill går også, og jeg er også en stor fan av retro-gaming.

Surfing på Wii med opera går også smertefritt, riktignok ikke så rask som en PC, men brukar om PC-en er opptatt på noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...