Kent Touch This Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg er fremdeles ikke klokere her. Er det noen som vet med stor sikkerhet at en dumpventil som ikke er ødleggende for golf 4 1,8T virker slik jeg ønsker ? Med andre ord , lyden er i fokus rett etter kravet om at det ikke skal ødlegge bilen min på sikt selvfølgeli ! Håper enda på en løsning her ) "Alle" audigutta (TS-racing og co) anbefaler på det sterkeste at du ikke bruker atmosfærisk dump på en 1,8T. Bytt til en forgeventil, resirkulerende sådan, og til sportsfilter og du vil få lyden du har lyst på, uten at motoren soter, dauer på lavt turtall osv. Lenke til kommentar
gobyfly Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Tusen takk Sluquet. Men bare for å fø meg med tsje , kan du gi linker til eksempler på sportsfilter og dumpventil ? Det er mye jeg har lyst til med bilen min , men er egentli litt underernært på bilfronten med tanke på kunskap Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Tusen takk Sluquet. Men bare for å fø meg med tsje , kan du gi linker til eksempler på sportsfilter og dumpventil ? Det er mye jeg har lyst til med bilen min , men er egentli litt underernært på bilfronten med tanke på kunskap KN og JR er vel de mest brukte tror jeg. Du kan enten gå for innsatsfilter (monteres i original luftfilterboks) eller montere et konisk filter. Konisk filter gir mest lyd, men vær forsiktig så du ikke suger varmluft. Du kan eventuelt montere et varmeskjold. Ang. ventil så har jeg hørt at Forge 006 er den som er anbefalt til 1,8T. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Men, unnskyld i hele tatt for at jeg kommenterer, jeg kan så absolutt ikke mye, men tenkte jeg skulle spøre alikvel : Hvorfor bruker du da ikke en såkalt resirk dump istede for åpen dump, som fucker opp? Er det pga lyden? Anyhow, uansett om det poffer som du har 30 små taiwanske gutter som spiller pipe under panseret, så ser man jo at det ikke er et fartsvidunder du har ^^ hehe - Men sikkert morro for deg, hey Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Men, unnskyld i hele tatt for at jeg kommenterer, jeg kan så absolutt ikke mye, men tenkte jeg skulle spøre alikvel : Hvorfor bruker du da ikke en såkalt resirk dump istede for åpen dump, som fucker opp? Er det pga lyden? Anyhow, uansett om det poffer som du har 30 små taiwanske gutter som spiller pipe under panseret, så ser man jo at det ikke er et fartsvidunder du har ^^ hehe - Men sikkert morro for deg, hey Det er vel ingen annen grunn til at man bruker åpen dump på en 1,8T enn lyden. Noen påstår at man får raskere spool-up med åpen dump men med så liten turbo er vel det minimalt forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå