Strofe Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hva ville skjedd dersom vi utryddet alle mennesker og tegn på sivilisasjon fra jorda, og satte ned to babyer av forskjellig kjønn i relativt trygge omgivelser omgitt av mat og vann, og fikk en apeflokk til å passe på dem? Hva ville skjedd? Hvor lang tid ville det ta før det vokste fram en ny sivilisasjon? Språk og skriftspråk osv? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hva ville skjedd dersom vi utryddet alle mennesker og tegn på sivilisasjon fra jorda, og satte ned to babyer av forskjellig kjønn i relativt trygge omgivelser omgitt av mat og vann, og fikk en apeflokk til å passe på dem? Hva ville skjedd? Hvor lang tid ville det ta før det vokste fram en ny sivilisasjon? Språk og skriftspråk osv? Utfra kunnskapen om minimumspopulasjoner ville menneskeheten da dødd ut. Det er en grunn til at dyrearter regnes som utrydningstruet når bestanden kommer ned under noen få tusen individer, disse grenseverdiene kalles minimumspopulasjoner. Når en dyreart kommer under minimumspopulasjonen er arten avhengig av hjelp utenfra for å kunne overleve, f.eks målrettet avl i dyrehager. Uten slik hjelp dør arten ut, fordi det er for få individer til å sikre artens overlevelse. Hvis dine to menneskebarn paret seg med hverandre og begge var i orden kjønnslig og fysisk, er det like sannsynlig at de kun fikk sønner eller kun døtre, som at de fikk både sønner og døtre. Det er også stor sannsynlighet for at én eller begge ville blitt drept, eller ble syk og døde før de rakk å nå kjønnsmoden alder. Uansett ville avkommet deres hvis de kunne pare seg med hverandre etter få generasjoner utviklet såpass alvorlige innavlsskavanker at arten hadde dødd ut likevel. Utfra kunnskapen om minimumspopulasjoner vet vi også at de ulike religioners skapelsesmyter med skapelsen av én mann og én kvinne er nødt til å være uriktige. Likeledes vet vi at myten om syndfloden og Noas ark er feil, for etter en sånn hendelse ville alle dyregruppene dødd ut, fordi antall individer var langt under minimumspopulasjonen for hver dyreart. Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) ... Endret 28. november 2007 av Strofe Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Så hvorfor tror kreasjonistene på dette den dag i dag? Fordi religion ikke er basert på kunnskap og undersøkelser av virkeligheten, men på overleverte "evige sannheter", noe som bare betyr at man skal tro på påstandene uten forbehold eller kritisk tenking. I Bibelens skapelsesberetning er det fullt av umuligheter. Adam og Eva fikk to sønner, Kain og Abel. Kain slo Abel i hjel. Resultat: 1 mann. Adam og Eva fikk deretter en ny sønn som skulle erstatte Abel. Disse to sønnene tok seg koner (hvor kom de fra?) og fødte tydeligvis såpass mange barn at de kort tid etter anla hver sin by (altså ikke bare bygde seg hvert sitt hus). Etter noen generasjoner (!) står det at menneskene fikk menneskedøtre som var så vakre at gudesønnene (i flertall) tok dem til koner. Og så videre. Dette er noe av det kreasjonistene tror er historier fra virkeligheten. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Noen ganger tenker jeg meg at vi lever i et slikt eksperiment.. Ja, jeg tenker på mye rart. Litt inspirert fra Men in Black. Noen åpner et skap e.l. og sjekker at alt er bra med prøveprosjektet jorden (sikkert prosjekt 334 eller noe). De finner ut at vi holder på å utslette oss selv. For noen idioter tenker de.. Går vel videre til neste skap da.. Hmm.. Kanskje jeg må slutte å tenkte så mye.. Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Planet of the apes sier jeg bare.. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Noen ganger tenker jeg meg at vi lever i et slikt eksperiment.. Ja, jeg tenker på mye rart.Litt inspirert fra Men in Black. Noen åpner et skap e.l. og sjekker at alt er bra med prøveprosjektet jorden (sikkert prosjekt 334 eller noe). De finner ut at vi holder på å utslette oss selv. For noen idioter tenker de.. Går vel videre til neste skap da.. Hmm.. Kanskje jeg må slutte å tenkte så mye.. Leste en plass at forskere har kommet frem til at det er omtrent 25% sjangse for at vi lever i en programmert verden. Altså er det 25% sjangse for at vi bare simuleres av et system som administreres av skapninger over vår fatteevne. Omtrent slik det illustreres i The Matrix Anyways, dersom noen er interresert i flere selvmotsigelser og logiske brister i Bibelen kan man gå inn å lese litt her: http://home.no.net/bigsam/inkonsistens.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå