Gå til innhold

Får SMS på ukjent språk fra forskjellige nummer

Gjest Slettet+1234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1234

Fikk i sommer et nytt nummer til min "reservemobil". Nummeret har ikke stått oppført i telefonkataloger eller lignende, og har heller ikke gitt det bort til noen.

Saken er den at jeg får mange rare SMS fra forskjellige norske nummer. Av og til kommer de ofte, andre ganger kan det gå lang tid mellom hver melding. Er ikke sikker på hvilket språk det er, men de fleste meldingene begynner med setningen "salam alikum". Siden de fleste nummerene er registrert på personer med navn som ligner arabisk, så antar jeg at meldingene er på dette språket også.

Er det noen som har vært plaget med noe lignende? Hva bør jeg gjøre? :hmm:

Kontakte de som sender meg meldingene og be de pent om å slutte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saken er den at jeg får mange rare SMS fra forskjellige norske nummer. Av og til kommer de ofte, andre ganger kan det gå lang tid mellom hver melding. Er ikke sikker på hvilket språk det er, men de fleste meldingene begynner med setningen "salam alikum". Siden de fleste nummerene er registrert på personer med navn som ligner arabisk, så antar jeg at meldingene er på dette språket også.

Er det noen som har vært plaget med noe lignende? Hva bør jeg gjøre? :hmm:

Kontakte de som sender meg meldingene og be de pent om å slutte?

høhø. Arabisk ja. Betyr vel noe som "Gå med gud"- eller i den duren. Nesten som å si hei..

Du kan jo prøve å sende en melding tilbake på engelsk? Jeg har slitt med det samme selv. Men dog ikke derfra. Men forsøk å be h*n slutte på en høffelig måte, så går det nok greit. Funka for meg.

Lenke til kommentar

Skal ikke se bort i fra at det "nye" nummeret ditt er det gamle nummeret til en som snakker arabisk! Bare send en sms om at personen han prøver å nå nok har fått nytt nummer så ordner det seg nok!

En kamerat av meg byttet operatør, men glemte å endre mobilsvarnummer på mob så alle ble videresendt til mob.svar til en som hadde overtatt hans gamle mob.svarnr.... hun fikk en del rare meldinger, og skjønte vel generelt lite når det ikke var ubesvarte anrop, men stadig ble lagt igjen meldinger til henne :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234

Satser på å gi en vennlig tilbakemelding til de som sender meldingene og forklare situasjonen.

Ender det med dramatikk så for jeg heller vurdere å skifte nummer. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...