LostOblivion Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei, Noen som har opplevd at multiplieren på EVGA nForce 680i SLI med Q6600 noen ganger dropper ned på 6.0? Selv om man ikke har satt det i BIOS. Har G0-stepping på quad-coren. Jeg klokket opp til 3015 MHz på prosessoren (1340 MHz FSB), og funka fint på 9.0 multi, men når jeg tok den opp til 1360 MHz FSB ploppa bare multiplieren ned til 6.0? Hva skjer med dette? Jeg har disablet SpeedStep og har siste BIOS. Orthos sier 9.0x og Everest og CPU-Z sier 6.0...?!?! Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Hmmm, ser ut til å ha ordna seg... Hopper noen ganger ned til 6.0x før virket det som, bare det ikke skjer igjen. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det er slik prosessoren kjøler seg selv ned om den blir for varm. .... eller kanskje den bare ville være miljøvennlig! Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Kaller du 45 grader varmt! Hah! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 det kan være enten thermal throttling eller noe slags powersaving feature som kicker inn. Husker ikke for øyeblikket hva Intel kaller sin slik feature, men for overklokking bør du alltid disable slike ting i BIOS da det har en tendens til å ikke fungere så bra når du skal kjøre COU utenfor specs. Ta en titt i ade avanserte settingene i BIOS og se om du finner noe som høres ut som powersaving på CPU. Er det kanskje Speedstep Intel kaller det? .. -Stigma Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Intel speedstep som slår inn... du kan slå det av i bios om du vil... Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Meh, skrudd av SpeedStep, men funker nå... Veit ikke hva som var galt. For de interesserte, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9937146. Endret 28. november 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå