Bulletus Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hallo folkens , jeg bare lurer på om det er viktig å ha samma kjerne og ram-klokk på korta i SLI. Jeg har et fabrikkoverklokka gtx kort , men lurer på om det funker med et lavere klokket tilleggskort i SLI. Jeg håper å spare noen penger på dette . Gtx familien har jo alt fra 575-650mhz kjerneklokk , går disse om hvrandre i SLI ? Strømforsyningen min er på 600 watts , holder dette siden jeg bare har 1 harddisk og dvd spiller i tillegg til det obligatoriske i SLI ? Håper på svar Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hallo folkens , jeg bare lurer på om det er viktig å ha samma kjerne og ram-klokk på korta i SLI. Jeg har et fabrikkoverklokka gtx kort , men lurer på om det funker med et lavere klokket tilleggskort i SLI. Jeg håper å spare noen penger på dette . Gtx familien har jo alt fra 575-650mhz kjerneklokk , går disse om hvrandre i SLI ?Strømforsyningen min er på 600 watts , holder dette siden jeg bare har 1 harddisk og dvd spiller i tillegg til det obligatoriske i SLI ? Håper på svar Såvidt jeg har forstått så klokkes kortene ned til samme frekvens som det tregeste kortet når man kjører SLI. Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Heisann! Med tanke på PSU, sjekk ut denne linken og se i scrollboksen ved Dual GeForce 8800 GTX: http://www.slizone.com/object/slizone_build_psu.html Der vil du se at den minste anbefalte PSU er på 770 Watt. Det viktige å tenke på er at du trenger 4 6-pins PCIe strømkontakter for å kjøre to GTX. Du som i tillegg har en overklokket modell bør kjøre minimum 850 Watt. Det går greit med forskjellig coreclock og memoryclock i SLI, bare det er samme GPU-modell. Kjører selv to XFX GeForce 8800 GTX i SLI og har NorthQ's Giant Reactor 1000W. Den har grei pris i forhold til ytelse. Har kjøpt den med tanke på fremtidig oppgradering til doble 9800 GTX eller Quad SLI. Håper dette er til litt hjelp. Endret 28. november 2007 av Pondus81 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå