Gå til innhold

Hvorfor misliker du noen typer musikkgenrer?

g@bb@

Anbefalte innlegg

Cun: Hvis du kommer med 5 eksempler fra forskjellig elektronisk musikk skal jeg med glede høre på dem og fortelle om jeg liker dem eller ei ;)

Björk - Unison

Coil - Going Up

The Prodigy - Poison

Venetian Snares - Hajnal

Bent - Waiting for You

Vær så god :)

Jeg fant ikke alle, men jeg likte Poison littegran, men jeg synes fortsatt det blir for mye rare, irriterende lyder. Sånn som den Hajnal. Den fant jeg lite musikalsk. Jeg fant ingenting jeg likte med den. Masse irriterende lyder i alt for rask rekkefølge og jeg fant ingen god oppbygning i sangen.

Jeg tror ikke jeg kommer til å like elektronisk musikk noe særlig uansett hvor mye jeg prøver. Nå har jeg i alle fall prøvd ):

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fant ikke alle, men jeg likte Poison littegran, men jeg synes fortsatt det blir for mye rare, irriterende lyder.

Hvilke da?

Jeg tror ikke jeg kommer til å like elektronisk musikk noe særlig uansett hvor mye jeg prøver. Nå har jeg i alle fall prøvd ):

Du må finne de andre først. Eksemplene var først og fremst for å illustrere spennvidden til "sjangeren" elektronisk musikk. Finnes så mye annet vakkert, atte. Ulver er jo det norske kremeksempelet på akkurat dét :cool:

EDIT: Og jeg syns det er litt merkelig at du påstår at du antakelig ikke kommer til å like elektronisk musikk uansett når det er så utrolig mye variasjon. Alt fra det vakreste og mest melodiøse til det mest sinnsyke hyperaktive (Nova Nova vs Duran Duran Duran ^^)

Endret av Cuncuetzan
Lenke til kommentar
Når det gjelder meg selv, misliker jeg ingen typer musikk. Jeg hører på god musikk, uansett sjanger (jeg veit, det dølleste alternativet i den gamle "Hva slags musikk liker du?"-tråden, men allikevel. Danseband, eurodance, svartmetall, rap, breakbeat, klassisk, country... You name it :thumbup:

Det finnes så klart horrible eksempler i alle sjangre.

Å herrgud, kor gir eg denna ein tommel opp ;)

Problemet her er jo at det er alt for mye fokus på hvor låten hører hjemme enn om den faktisk er bra å høre på eller ikke. Selv om jeg kanskje hører mest på elektronisk musikk så betyr ikke det at jeg skrur av radioen hvis det skulle komme en contry eller rocklåt på, for den kan også være bra. Kort sagt så liker jeg den musikken jeg liker og hater den jeg ikke liker. Hvorfor jeg ikke liker sanger har jeg egentlig ikke noe god grunn for i så måte, det er bare fordi jeg er den jeg er at jeg ikke liker den.

Når det gjelder sjangre i den elektroniske musikken så er det alt for mange. Det må da være lov å kalle trance for trance uansett hvilken undersjanger den hører til, er i alle fall det jeg gjør. Så kan dere heller skyte meg om dere ikke liker det.

Lenke til kommentar

Mulig klesstilen til enkelte holder folk unna, man kan jo ikke gjøre noe annet enn å le av enkelte metallband når man ser hvor faktisk tåpelige de ser ut. Vanskelig for å ta dem seriøst.

Samt så har vi emo-stilen som må være noe av det styggeste som finnes, bare ekkelt. Idag var første gang jeg tilfeldig bladde gjennom mtv og hørte tokyo hotel, jeg kunne ha sverget på at vokalisten var en kvinne om jeg ikke hadde hørt at det var en guttestemme som sang. Ser liksom ikke poenget med kle seg ut som en kvinne.

Lenke til kommentar

De sjangrene jeg misliker, misliker jeg som regel fordi jeg ikke liker musikken. Er ikke særlig glad i black- og deathmetal og sånne greier, rett og slett fordi jeg synes det blir veldig slitsomt å høre på. Ellers er jeg åpen for de fleste sjangrer, gitt. Det er ikke så nøye hvilken sjanger det er, så lenge musikken er bra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg liker rett og slett ikke techno, hip hop og VG-lista musikk, altså all dagens kommersielle dritt.

Techno

1. Høres bare helt forjævlig ut, slitsomt å høre på og

2. Laget på data, altså, de lager nesten ikke musikken selv. Og jeg liker bedre folk som kan noe, f.eks spille gitar osv

3. Tekster, er det noen gode og meningsfulle tekster i techno?

Hip Hop

1. Det er egentlig ganske ironisk at mange hip-hoppere i en musikkvideo hip-hopper om hvor jævlig de har det osv, mens de sitter der med gullenker som de trenger hjelp til å bære, hvis ikke knekker de sammen, lekre damer og heftige sportsbiler

2. "musikken". Say no more

Rap som f. eks 2pac kan jeg leve med

VG-lista musikk

1. Nesten all musikken er lik

2. klissete kjærlighetstekster-og-stakkars-meg tekster har jeg aldri vært begeistret for

3. Musikken lages for å tjene penger. Ingen lidenskap i musikken.

Der har du noen av mine meninger. Takk for meg. ;)

Lenke til kommentar
Techno

1. Høres bare helt forjævlig ut, slitsomt å høre på og

2. Laget på data, altså, de lager nesten ikke musikken selv. Og jeg liker bedre folk som kan noe, f.eks spille gitar osv

3. Tekster, er det noen gode og meningsfulle tekster i techno?

Så du mener det samme om andre musikere som for eksempel spiller gitar? Fordi de ikke selv har snekret sammen gitaren, er de da dårlige musikere som ikke kan noe?

Forresten, om du blar én eller to sider tilbake, så kan du få servert hva sjangeren "techno" egentlig er for noe.

Lenke til kommentar

Jah, og med det mener du...? Haha. Greit, jeg legger meg flat, jeg har ikke satt meg inn i sjangeren techno. Men det er heller ingen vits...Techno vil for meg alltid være de samme datalydene med babystemmer. Det er sikkert bare et dårlig eksempel på techno, men sånn er det. Det har sperret techno for hodet mitt.

Endret av Psychotron
Lenke til kommentar

Det jeg mente var at du tydeligvis er av den generaliserende typen, og når du har satt deg en mening så holder du deg til den og er for lat til å se om det kanskje var noe annet likevel.

Sjangeren techno er forresten langt fra gnålete babystemmer, men du tenker kanskje på noe annet innen elektronisk musikk (som forøvrig er så mangt, ikke rart folk er forvirret).

Lenke til kommentar
Det jeg mente var at du tydeligvis er av den generaliserende typen, og når du har satt deg en mening så holder du deg til den og er for lat til å se om det kanskje var noe annet likevel.

Sjangeren techno er forresten langt fra gnålete babystemmer, men du tenker kanskje på noe annet innen elektronisk musikk (som forøvrig er så mangt, ikke rart folk er forvirret).

For å være ærlig så tror jeg kanskje du har litt rett. Det vil si, jeg kommer aldri, aldri til å like tekno, men kanskje, kanskje få litt respekt for det.

Før likte ikke jeg black Metal, men nå syns jeg BM er interesant, og noen sanger av f.eks Dimmu Borgir liker jeg...yaggu

Lenke til kommentar

For å være ærlig så tror jeg kanskje du har litt rett. Det vil si, jeg kommer aldri, aldri til å like tekno, men kanskje, kanskje få litt respekt for det.

Før likte ikke jeg black Metal, men nå syns jeg BM er interesant, og noen sanger av f.eks Dimmu Borgir liker jeg...yaggu

Som du sier selv - du er for arrogant til egentlig å sette deg inn i sjangern, dvs. høre elektronisk musikk som er bra. Hvis du kun har hørt Scooter og eurotrance så skjønner jeg deg godt. Det blir akkurat det samme hvis en annen sier at rock suger når vedkommende egentlig har hørt en råbrutal køøølsvart dødsmetallåt. Du kan godt mislike en sjanger, men å bare slenge ut påstander om at en type musikk ikke krever dyktighet for å mestre, blir teit.

Lenke til kommentar

Denne tråden var gøy! :D Er litt sånn metalhead egentlig, men samtidig ikke så hardbarka at jeg ikke kan inrømme at jeg digger mye av radiomusikken også.

Jeg liker ikke techno-pop, fordi:

1. Det er ensformig. som regel er det fire minutter med samme remsa på 10 sec.

2. Fordi tekstene ofte er latterlige, og som regel bare er en setning gjentatt 15 ganger.

Så liker jeg heller ikke den nye r'n-b musikken. Too late er en låt som har ligget øverst på listene lenge og jeg hater den. Rett og slett fordi jeg synes r'n-b er drittkjedelig og lite fengende.

Til slutt; Til dere som ikke liker techno fordi det ikke lages av instrumenter, hva med stomp?

Det er heller ikke instrumenter, men råkult for det=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...