Gå til innhold

Hvorfor misliker du noen typer musikkgenrer?

g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen musikkgenere jeg missliker sterkt, men jeg må si jeg ikke er spesiellt begeistret for punk/pop/metall blandet i en fin balje (tenk f.eks Tokio Hotel).. Det blir for kjedelig med et hardt riff, en puse stemme, trist tekst, INGEN GITARSOLO (?!?!?!?!) også et hardt riff igjen .. Det blir fort mye det samme (synes jeg!)..

Ellers liker jeg ikke techno og trance musikk så veldig godt.. Dette blir for kjedelig og umusikalsk..

Ellers kan jeg høre på det meste..

Lenke til kommentar

/\

l

l

Om det er noen som er skeptisk til metall så anbefaler jeg å høre litt på "slipknot"...

Det var dette fantastiske bandet som åpnet mine øyne. Før slipknot hadde jeg tildels liten interesse for metall og klarte ikke høre hva de sa. "system of a down" er også et legendarisk band som de fleste burde like...

Btw:Det siste albumet til Bruce Springsteen er og å anbefale ;)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Selv er jeg heller ingen fan av techno/trance, noe som kanskje ikke er så positivt med tanke på at det blir spillt veldig mye på fester o. l.

Det er dance, ikke techno og ikke trance :)

Les Dahls post på side 1.

Liker så og si ingen av delene, så for meg så blir det akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Selv er jeg heller ingen fan av techno/trance, noe som kanskje ikke er så positivt med tanke på at det blir spillt veldig mye på fester o. l.

Enig. Men for en som hører på trance/techno/dance/whatever er det vel også vanskelig å høre forskjell på forskjellige typer rock.

Lenke til kommentar

Jeg misliker rap.

Jeg syns det blir for ensformig. Du har den samme, monotone beaten som repeteres i fem minutter, og over der har du en kar som prøver formidle noe om oppveksten sin i slumstrøkene i en eller annen amerikansk by. Det engasjerer ikke litt engang.

Ellers er det mye hjernedød popmusikk ute og går. "Hits" som "Hollaback Girl" (Gwen Stefani), "Milkshake" (Kelis) og "Gasolina" (husker ikke artisten..), jeg skjønner ikke hva låtskriverene har røyka i sånne tilfeller. Verste er at det tydeligvis selger. Støy.

En god del über-tr00 black-necro-death-murder-metal band kan også godt drukne i egen avføring. Sånne som har så røten produksjon at det ikke er mulig å høre hva de spiller, og med en kar som skriker innvollene av seg på toppen. Herlig. Folk som faktisk synes det er musikk må ha noe problemer med sanseevnene.

Lenke til kommentar

Enig. Men for en som hører på trance/techno/dance/whatever er det vel også vanskelig å høre forskjell på forskjellige typer rock.

Egentlig ikke, handler bare i bunn å grunn å ha litt respekt for andres meninger. Altså, jeg kan ikke alle sjangerne innen la oss si.. ehm, jazz. Jeg kan kanskje høre forskjell mellom forskjellige typer, men kan ikke navnene. Likevel går jeg fremdeles ikke rundt og kaller all jazz for "frijazz" fordi jeg misliker sjangern og ikke gidder å overhode vise forståelse for hva andre hører på. Nå liker jeg riktig nok mye jazz, så det var ikke et personlig eksempel.

Lenke til kommentar
Og da er det kanskje ikke så lurt å uttale seg bastant om den heller? ;)

Sier ikke at noen her har gjort det, men det eksisterer mange eksempler på det her på forumet.

Vel, det vil alltid være fordommer mot enkelte sjangre og etter min mening tror jeg at det kommer av etter hvordan ditt første møte med sjangern var. Faren min er metal fan så jeg har vokst opp med musikken og det er en god grunn til at jeg er harbarska metal fan, men de møtene jeg har hatt med techno og rap har som regel vært via påtvinging av andre mens jeg foreks hører på Slayer, skal jeg like noe så vil jeg høre på det selv, ikke bli påtvingt musikken.

Lenke til kommentar
T-oot: Nåja, det er jo en annen ting og ikke prøve å sette seg inn i noe, mener jeg. Jeg hadde egentlig ikke lyst sjekke ut mer elektronisk musikk, men tilslutt så måtte jeg bare prøve det. Hva skjedde? Joda, jeg likte det etter et par uker. Hadde jeg noensinne trodd noe slikt om meg selv/Likte jeg det før? Nei.

Jeg har både prøvd og sette meg inn i elektronisk musikk og rap/hip hop men ingen av de har gitt meg den følelsen jeg får av Metal, eller for å si det enklere.. slik musikk appelerer ikke til meg :)

Lenke til kommentar

Det må nevnes at elektronisk musikk er en av de mest heterogene "sjangrene" som eksisterer. All musikk fra Nova Nova til Blümchen går jo under det (med mer). Spennvidden er enorm og stilartene er så forskjellig at å generalisere dem alle (eller ut ifra én, uten å ha hørt andre vanvittig annerledes eksempler) som "elektronisk musikk" og dermed si at man ikke liker det, er vanskelig å begripe.

Lenke til kommentar

Alle musikkgenrer kan deles opp i titalls, hvis ikke nærmere 100 variasjoner av genren.

Det er "umulig" for en person å holde styr på alle variasjonene av en musikkgenre.

Personlig har jeg ikke noe problem å skille mellom hovedtypene av rock. Jeg er allsidig, dog ikke så allsidig som cun, så jeg hører på veldig mye forskjellig.

Jeg blir ufattelig irritert når folk kategoriserer dance/euro-trance som trance, og som kaller trance (igjen ofte feilaktig) det største drittet de har hørt og at de "hater det" når de har hørt en sang som egentlig er euro-trance :)

Jokkulf: Siden du ikke klarer å skille mellom dance og trance, hvordan kan du da vite at du ikke liker verken techno eller trance? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...