Gå til innhold

Klokking av 8800GT XT SLi, hva er safe?

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har lyst til å klokke mine 2 XFX 8800GT XT 640MHZ grafikkort men vil bare gjøre det helt safe. altså ingen risk for å ødelegge noe. Jeg veit de er klokka stock fra 600 til 640 men går d ann å presse det opp mer uten å ha noen risk? Hørt no greier om at i lengden så kan de bli ødelagt om de kjører på 2000mhz minne osv så vil helst høre med dere om hva som er safe ;).

Jeg lurer også på forskjellen mellom shader og memory clock? Før når jeg klokka 6800GT kortet mitt så var det bare core clock + memory clock jeg måtte styre med og da fikk jeg hjelp til å vite hva som var safe og det funket greit.

En annen ting er at jeg har noen problemer med rivatuner. Jeg kjører 64bit vista + nyeste nvidia driveren 12 beta (har også testa med .09 og .02 driverne) men av en eller annen grunn så ser det ut som bare den ene vifta på det ene GT kortet følger rivatuner når jeg skrur det opp og ned? (dette ser jeg pga når jeg skrur d på fra 25 til 100% så går bare gradene ned på det ene kortet mens det andre ikke rører seg).

her er oppsettet mitt

680i hovedkort

Intel E6850 Dual core 3ghz

2stk XFX 8800GT XT SLi

4GB (2x2GB) OCZ gold memory

Antec nine hundred med standard vifter

Jeg testa litt med gradene og jeg ser at kortet som nå ligger på standard 25% vifte (det jeg tror den gjør ihvertfall) er på 51 grader idle og 70 ca mens jeg spiller på de mest krevende brettene. Det kortet som ligger på 40% vifte kom opp i ca 65 grader under spilling fra ca 49 grader idle.

Så er det noe trygt å gå høyere? + skulle gjerne visst hvordan jeg kunne få endre hastigheten på vifta på det andre kortet også

edit: og hvor varmt kan et GT kort bli uten at det blir ødelagt ca?

takker for all hjelp

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...