Gå til innhold

Trenger hjelp til å lage ikon/logo

Anbefalte innlegg

Hei

Er en av administratorene av Flickr-gruppa Score and Comment

Et av vilkårene for å være medlem av gruppa er at hver gang man legger til et bilde, så må man kommentere og gi poeng til de tre bildene som ble lagt inn før ditt eget.

Noen av medlemmene i gruppa ønsker et ikon som kan følge disse kommentarene, slik at de skiller seg litt ut fra alle de andre kommentarene man får på Flickr.

Fra før benytter vi de to følgende ikonene (som det er på høy tid vi bytter ut med noe bedre)

406081903_1f4431b4c9_t.jpg

406081903_1f4431b4c9_t.jpg

Da jeg er umåtelig ræva på å lage slike ting (ja, det er jeg som lagde de to nåværende) så spør jeg først her om det er noen som kunne tenke seg å hjelpe til med et standardikon?

Ikonet bør ha noe med fotografering å gjøre, f.eks et gull-SLR kamera eller et SLR med en stor blitz eller liknende.

I tillegg tenkte vi å ha to variasjoner av standardikonet, ett for invitasjoner til gruppen og ett som man kan gi til de alle beste bildene.

Tar gjerne imot flere forslag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor store skal de være i bredde&høyde i px? Så kan jeg kanskje prøve meg ;P

Kjempeflott. Så lenge de er større enn 100x100 piksler, så kan de være så store de vil. Flickr lager automatisk små versjoner av de.

De vi har benyttet hittil har vært 416 x 314 og så er de krympet derfra til 75x75.

Full størrelse på nåværende logo

Behøver heller ikke være kvadratiske.

Lenke til kommentar
Okey, her er 2 nye, men synes du de er for små? tok størrelsen etter det ene du la ut senere.

De var fine, ja.

Det jeg mente med størrelsen er at det er det samme om du lager de i den størrelsen de skal være (ca 75x75) eller større, da de blir automatisk forminsket i Flickr.

Kan altså lage de i 3000x4000 pixler om man ønsker det.

Tusen takk for ikonene.

Hva synes dere andre? Noen med innspill?

Lenke til kommentar

Takk for forslag. hittil syns jeg Eirikants siste ikoner er de fineste, da de ser ryddig og ordentlige ut.

Kom gjerne med flere forslag, behøver ikke være en kopi av de vi hadde fra før. MÅ ikke stå Score and Comment på de heller.

Lag de gjerne litt større, 200x200 f.eks.

Forslag kan være:

Gullkamera

Pokal, laget av kamera

Pokal med kamera oppi

Siluett av mann som tar bilder

Utsnitt av 100 pressefolk med store L-tele objektiver

eller bare et enkelt, svart kamera med en flott bakgrunn, slik at det står litt ut fra de hvite kommentarsidene på Flickr.

evt det pene kameraet jeg linket til lenger oppe....

Setter pris på alle forslag... kom med dem

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...