Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg vurderer plastisk kirurgi

Gjest Lei-jente-18

Anbefalte innlegg

Gjest Lei-jente-18

Jeg er ei jente på 18 år, og begynner og bli temmelig lei. Jeg tenker hver dag på at jeg vil ta å endre på ansiktet mitt. Har grei kropp, langt brunt hår, og er fornøyd med alt, utenom ansiktet. Jeg stiller kanskje store krav, og vil se bra ut, men hvem vil ikke det?

Hva bør jeg gjøre? hver dag tenker jeg på at jeg vil ta å ordne på ansiktet mitt. Enten nesa eller haken. Vil ikke ta begge, og er redd for mulige bivirkninger. Men vil bare gjøre en forandring som kan gjøre at jeg føler meg bedre!

Hva synes dere om slike operasjoner? og er det noe jeg kommer til å vokse av meg, når jeg ikke tenker på annet hver gang jeg ser meg i speilet?

Endret av Skagen
Tre-ords-regelen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jenter på denne tiden er utrolig fikserte på utseende og nesten alle vil være perfekte, mange er fornøyde med utseendet sitt og takler det helt fint. men alle har noe de vil forbedre seg på, jeg f.eks synes jeg kunne ha hatt bedre hud. Men å ty til plastisk kirurgi er egentlig i mine øyne mest for de som har veldig store problemer, så store at de ikke ser ut og at de nesten må gjøre noe for å bli bedre (nå tenker jeg på alt fra medfødte feil, brannskader osv).

Og det at du ser helt grei ut er vel ikke noen spesiell grunn til å ta plastisk kirurgi, det koster penger og du kan angre etterhvert. Så jeg råder deg til å ikke ta plastisk kirurgi

Lenke til kommentar

^^

Enig her as. Også de dere modell plakatene de driver å strør rundt om kring får jenter til å ty til syklige slanke metoder osv.

Snakka med en 16 åring for en stund siden og hun var slank og hadde fine former, men hun var OBSEST med kroppen sin og slanking . Hun tvang seg til å kun spise gullerøtter hele dagen og salat osv. Crazy stuff.

Sannheten er at vi er ingen perfekte og ingen kommer til å bli perfekt. Alle har sikkert et eller annet de er missfornøyde med eller noen små skavanker her å der.

Å ty til plastisk kirugi syntes jeg ikke noe om. Og det er mange som blir avist hos legen som har lyst til å ta kirurgi. Så det nettopp på nyhetene for en stund siden.

Jeg er også veldig imot silikon i puppene på jenter og foretrekker helt klart jenter med naturlige og fine former.

Lenke til kommentar

Plastisk kirurgi koster masse. Og du bør se etter helt presist hva du ikke liker. Nesa? Hvorfor? Er den veldig unormal? Eller er den bare ikke like perfekt som den som sitter i ansiktet på de rundt deg. Jeg ser på plastisk kirurgi for de som har store problemer, ikke for de som bare ikke er perfekte.

Selvtillit er viktigere enn et pent ansikt.

Lenke til kommentar

Storesøstra mi tok puppene og nesa for 5-6år siden. Hun ble veldig fornøyd med jobben(jeg ser ikke forskjell), men det som plager hun nå er at hun ikke tør og si det til muttern eller fattern. De har ikke lagt merke til det og det ville ikke jeg eller gjort hvis hun ikke sa det...

Spør meg selv hva som var vitsen når ingen ser noe forskjell... Nå har jeg ikke sett puppene hennes, men de er ikke mye større for og si det sånn.

Spør du meg var det der 40 000,- rett i dass... Selvtilliten hennes er på topp, men tror ikke det er pga resultatet. Tror bare tanken at hun har vært under kniven holder virker det som..

Stiller meg ikke helt imot plastisk kirugi da noen helt klart trenger det, men det finns grenser. Ofte man ser en rålekker gutt/jente med en kjærste som ikke kler en søppelkassen engang. Er helt klart det indre som teller.

Nå har jeg ikke sett deg, men tviler strekt på at du trenger det. Du virker jo ellers fornøyd med kroppen din og det er jo bra. Mener du dette helt seriøst så hør med legen din....

Bare tull... mye vil ha mer og plutslig ser du ut som michael jackson.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet vil jeg anbefale at du ikke gjør det.

Hvis du er 18 år og det ikke har blitt tatt opp til vurdering tidligere er nok ikke endringen så nødvendig. Finnes mye bedre ting å bruke pengene til, og det er jo alltids en fare for komplikasjoner (liten, men den er der).

Lenke til kommentar
Spør meg selv hva som var vitsen når ingen ser noe forskjell... Nå har jeg ikke sett puppene hennes, men de er ikke mye større for og si det sånn.

Spør du meg var det der 40 000,- rett i dass... Selvtilliten hennes er på topp, men tror ikke det er pga resultatet. Tror bare tanken at hun har vært under kniven holder virker det som..

Dersom selvtilliten hennes er på topp nå var det ikke 40 000,- rett i dass, var det? Det ville vært verre om du kunne se tydelig forbedring, men ingen forandring på humøret hennes. Silikonpupper som er 1 koppstørrelse større enn "natural" ser betraktelig mer naturlige ut enn om hun hadde lagt på 2-3.

Til trådstarter:

Etter det jeg har lest kan folk få forskjellige reaksjoner. For noen ordner alt seg pga. en operasjon, for andre vedvarer problemet. Selvtilliten kan trenes opp, så jeg ville forsøkt det først.

Selv har jeg hatt 2 plastiske operasjoner på det ene øret mitt etter en ulykke (dette var riktignok gratis, så jeg godtok det. Den andre operasjonen gav meg et 13 cm langt arr i lysken, men jeg kunne ikke se forskjell på før og etter.) Da de ville skjære opp brystet mitt for å hente mer brusk og operere en tredje gang takket jeg nei :p.

At det ikke er symmetri mellom ørene mine plager meg, men de fleste tenker ikke over det før jeg nevner det.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

ikkje gjer det! vi kvinnfolk finne alltids noke nytt å syte før å blir aldri fornøgd!

ver heller glad for den du er! husk du er 18 no å det er den verste tida....om ei lita stond vil du tenke tilbake å sjønne kor sjukt det var :D

ikkje ver en av dei som trur at utsjånde er det viktigaste, det er bere TEIT! :D

Lenke til kommentar

Det er ganske mange som får bedre selvbilde av plastisk kirurgi, det er jo mer eller mindre hensikten med operasjonen. Men for en del andre kan det å operere seg bli den "eneste" måten å rette opp selvbildet på. Og dårligere selvbilde vil nok alle ha i perioder av livet.

Jeg ville ihvertfall vurdert grundig om det var andre ting man kunne ta tak i før man legger seg under kniven. Men føler du at det er en spesifikk ting som begrenser deg veldig så ville jeg ikke nølt like mye.

Nå skal ikke jeg late som jeg kjenner deg på noe som helst vis, eller generalisere for bredt, men: Mange opplever i ungdomstiden at det å være "normal" eller "grei nok" rett og slett ikke er bra nok. Det kan komme av at man selv og andre stiller alt for høye krav, eller at man har et ønske om å skille seg ut på en eller annen måte. Dette er ting som fort kan forandre seg.

Lenke til kommentar

Jeg tror plastisk kirurgi kan ordne en god del på selvtilliten, og jeg tror jeg ville gjort det, om det var et stort nok ønske. Men en annen ting, kan det ikke være lett og bli avhengig, og aldri fornøyd?

Selv tror jeg ikke jegkjenner noen som har tatt en slik operasjon, men kunne nok tenke meg å gjøre det selv. Er også 18, og synes det er litt tidlig nå, men kanskje om noen år, hvis jeg fortsatt har ønske om det. Tror jeg er inne i en periode hvor jeg har lyst, men kanskje jeg ikke vokser det av meg?

Men mitt tips er å vente litt, før du bestemmer deg. Jeg ville også vært redd for de komplikasjonene man kan få ja. Kan ikke være noe gøy å ødelegge hele ansiktet pga en slik operasjon..

Lenke til kommentar

Jeg synes du ikke skal ta plastisk kirurgi.

Jeg tror at det kommer av presset rundt den alderen du er i. Alle vil jo se best mulig ut og det er veldig viktig for deg, men det er ikke alt. Du er sikkert helt fin, men innbiller deg selv at du ikke er noe særlig fordi du sammenligner deg selv med de modellene som er på blader og plakater og sånn. Det meste er faktisk fake.

Hvem kan vel se sånn ut naturlig som hun til venstre på bildet?

ps-tutorial-flawless-skin.jpg

edit: Skrev venstre i første omgang, men mente høyre :p Jeg synes også hun ser bra ut på begge bildene :)

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Jeg er ei jente på 18 år, og begynner og bli temmelig lei. Jeg tenker hver dag på at jeg vil ta å endre på ansiktet mitt. Har grei kropp, langt brunt hår, og er fornøyd med alt, utenom ansiktet. Jeg stiller kanskje store krav, og vil se bra ut, men hvem vil ikke det?

Hva bør jeg gjøre? hver dag tenker jeg på at jeg vil ta å ordne på ansiktet mitt. Enten nesa eller haken. Vil ikke ta begge, og er redd for mulige bivirkninger. Men vil bare gjøre en forandring som kan gjøre at jeg føler meg bedre!

Hva synes dere om slike operasjoner? og er det noe jeg kommer til å vokse av meg, når jeg ikke tenker på annet hver gang jeg ser meg i speilet?

Plastisk er utrolig ekkelt og frastøtende, uansett hvor på kroppen du velger å gjøre det. Ville ikke nærmet meg et ansikt med plastisk kirurgi! Grysselig!

Lenke til kommentar

Plastisk er utrolig ekkelt og frastøtende, uansett hvor på kroppen du velger å gjøre det. Ville ikke nærmet meg et ansikt med plastisk kirurgi! Grysselig!

Du ville ikke nærme deg Micheal Jackson-typer. Det kan godt hende du kjenner noen som har hatt plastisk operasjon som du ikke vet har lagt seg under kniven en gang.

Lenke til kommentar
Hva med de som blir alvorlig skadet i ulykker o.l? Som får deformerte fjes og kropp? Fortjener ikke de å bli "normale" heller?

Selvfølgelig kan de gjøre det for å se bedre ut, men for de som faktisk har et "naturlig" ansikt, skjønner jeg ikke hvorfor vil gjøre det.

Er det andre enn meg som syns det er ekkelt med plastiske ansikt/andre deler av kroppen?

Du ville ikke nærme deg Micheal Jackson-typer. Det kan godt hende du kjenner noen som har hatt plastisk operasjon som du ikke vet har lagt seg under kniven en gang.

Det er tanken som friker meg ut, etter å ha sett programmer som "Ti dager, ti år yngre".

Endret av Underpants
Lenke til kommentar

Det er ikke ekkelt, såfremt man ikke overdriver. Det er jo ganske mange som bare tar minimale ting, som ingen andre enn dem selv legger merke til, for så og bare fortsette livet som før bare med bedre selvtillit. Det kan være så lite som et litt for skjevt øre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...