Gå til innhold

tips til interRail tur?

linndy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen ferietype hvor innholdet varierer så mye som Interrail. Noen vil sove på toget og se 3 byer om dagen, noen vil holde seg mest mulig i ro, noen booker alt på forhånd og noen vil reise helt uten planer.

Selv brukte jeg å planlegge flere interessante områder og reise videre til neste når jeg følte for det. Ellers er det lurt å konsentrere seg om områder man ikke så lett når med billigfly.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

www.hostelworld er din venn :) Og selv om dere kanskje vil ta ting på sparket, så er det lurt å booke rom/seng 1-2 dager i forveien. Litt kjedelig å komme til Amsterdam kl 2300 mens det pøsregner, og du ikke har booka rom, eller vet hvor det fins rom. Eller komme til Paris når det nasjonale flystevnet er i byen, og alle hoteller er fullbooka. så dere må vandre i byen i 6-7 timer med sekken på ryggen før dere finner et hotell gjemt unna. Ja, dette skjedde oss i sommer. Var litt artig, men slitsomt :p

Ellers er det vel ikke så mye å si. Men kan være lurt å ha noe å lese på toget, mp3 eller noe sånt.

Var vel innom 13 land på 4 uker. var litt stress. Men Nederland, Frankrike og Ungarn anbefales vel litt.

Reiseforsikring og det helsekortet er nok fint å ha med seg.

Ha en fin tur :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Vet det varierer veldig, og kommer helt opp til seg selv, men kan noen gi meg et eksempel på hvor mye det koster?

Feks: "Hei, du kjekke kar. For xx dager interrail så vil det koste omtrent xxxxxxx penger dersom du lever gjennomsnittelig"

Vel, jeg klarte 3,5 uker på 7500, inkl. billetten til 3500.. Det er med alt av overnatting, mat, tillegg på hurtigtog osv..

Men det skal ikke være noe problem å blåse 30.000 heller.

Noe av grunnen til at det ble så billig for meg/oss var at turen i all hovedsak gikk i øst-europa, pluss tyskland og italia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...