Gå til innhold

Problem med stasjons bokstav

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en ny harddisk her for noen dager siden, da PC-en ikke fant hardisken måtte jeg styre på "datamaskinbehandling" for å få den til å funke, og det fikk jeg, problemet var at jeg var litt uheldig og fikk samme stasjons bokstav på den og min eksterne disk!

Tenkte jeg skulle bytte om på bokstaven, men når en skal gjøre det så sier PC-en at "hvis du forandrer stasjons bokstaven så kan det hende at hardisken ikke funker lengre" (noe i den duren) og det er jeg lite hypp på at skal skje.

Er det noen med et fornuftig hode som kan fortelle hva jeg kan gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står nok slett ikke at "hardisken ikke funker lengre". Det står bare en påminnelse om at hvis det finnes program som forventer å finne filer på den lokasjonen så blir det problemer. Men du kan trygt gå at fra at du ikke har slike relasjoner, det er bare å bytte.

Lenke til kommentar

Det eneste som kan skje er at programmer du har installert til den harddisken du endrer bokstav på ikke lenger vil virke. Så lenge du ikke har installert noen programmer eller reinstallerer etter at du endrer bokstav bør det gå helt greit. Kanskje greiest sånn sett å endre på den eksterne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...