Gå til innhold

Dyreverdenen og selvmord


Anbefalte innlegg

Jeg slet med å plassere dette emnet, men det kan vel løst defineres som en vitenskap. Har det noensinne blitt dokumentert at et dyr har begått selvmord? Er det noen arter som i det hele tatt er i stand til dette? Jeg tenker altså ikke bare på det å være skyld i egen død, men det at et dyr rett og slett føler seg så sinnsykt trist og elendig at det tar sitt eget liv gjennom å f.eks. hoppe ned en fjellkant, eller drukne seg?

 

Antar at svaret vil være et stort "NEI, slik tankegang er de ikke i stand til", men man ser jo hvor menneskelige sjimpanser og slikt kan være.

Endret av jemartinsen81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å ha hørt at skorpioner kan velge å ta selvmord ved å stikke seg selv i nakken.* Dette kan være hendig om de er i en situasjon hvor... de ikke kan unslippe en langvarig død.. som å tørste ihjel eller.. whatnots!

 

... etter å ha skrevet det innser jeg hvor utrolig lite det utsagnet egentlig veier uten noen som helst kilde, men.. um.. PROVE ME WRONG GUYSE!

 

I WAS PROVEN WRONG

http://en.wikipedia.org/wiki/Scorpion#Suicide_misconception

 

 

\o/

 

*isn't true

Endret av Knut Erik
Lenke til kommentar
Mener å ha hørt at skorpioner kan velge å ta selvmord ved å stikke seg selv i nakken.* Dette kan være hendig om de er i en situasjon hvor... de ikke kan unslippe en langvarig død.. som å tørste ihjel eller.. whatnots!

 

... etter å ha skrevet det innser jeg hvor utrolig lite det utsagnet egentlig veier uten noen som helst kilde, men.. um.. PROVE ME WRONG GUYSE!

 

\o/

 

*may not be true

 

 

mener jeg har hørt at: fugler tar livet av hverandre når de er evv skadet.

Lenke til kommentar
Mener å ha hørt at skorpioner kan velge å ta selvmord ved å stikke seg selv i nakken.* Dette kan være hendig om de er i en situasjon hvor... de ikke kan unslippe en langvarig død.. som å tørste ihjel eller.. whatnots!

 

... etter å ha skrevet det innser jeg hvor utrolig lite det utsagnet egentlig veier uten noen som helst kilde, men.. um.. PROVE ME WRONG GUYSE!

 

\o/

 

*may not be true

 

Hmm dette tyder dårlig for den teorien dessverre!

http://en.wikipedia.org/wiki/Scorpion#Suicide_misconception

Lenke til kommentar
Mener å ha hørt at skorpioner kan velge å ta selvmord ved å stikke seg selv i nakken.* Dette kan være hendig om de er i en situasjon hvor... de ikke kan unslippe en langvarig død.. som å tørste ihjel eller.. whatnots!

 

... etter å ha skrevet det innser jeg hvor utrolig lite det utsagnet egentlig veier uten noen som helst kilde, men.. um.. PROVE ME WRONG GUYSE!

 

\o/

 

*may not be true

 

 

mener jeg har hørt at: fugler tar livet av hverandre når de er evv skadet.

 

He he jeg fant i det minste denne:

Lenke til kommentar
Hvaler tar av og til livet av seg ved å svømme inn på grunna og tørke/sulte ihjel. Forskerne er ikke sikre på hvorfor dette skjer, men ofte gjør flere individer i samme flokk kollektivt selvmord på denne måten.

 

Dette må være det mest grunnleggende eksempelet på hvorfor sosialisme/kollektivisme er et onde. :yes:

Endret av jemartinsen81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...