Gå til innhold

Dyreverdenen og selvmord

Anbefalte innlegg

Jeg slet med å plassere dette emnet, men det kan vel løst defineres som en vitenskap. Har det noensinne blitt dokumentert at et dyr har begått selvmord? Er det noen arter som i det hele tatt er i stand til dette? Jeg tenker altså ikke bare på det å være skyld i egen død, men det at et dyr rett og slett føler seg så sinnsykt trist og elendig at det tar sitt eget liv gjennom å f.eks. hoppe ned en fjellkant, eller drukne seg?

Antar at svaret vil være et stort "NEI, slik tankegang er de ikke i stand til", men man ser jo hvor menneskelige sjimpanser og slikt kan være.

Endret av jemartinsen81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å ha hørt at skorpioner kan velge å ta selvmord ved å stikke seg selv i nakken.* Dette kan være hendig om de er i en situasjon hvor... de ikke kan unslippe en langvarig død.. som å tørste ihjel eller.. whatnots!

... etter å ha skrevet det innser jeg hvor utrolig lite det utsagnet egentlig veier uten noen som helst kilde, men.. um.. PROVE ME WRONG GUYSE!

I WAS PROVEN WRONG

http://en.wikipedia.org/wiki/Scorpion#Suicide_misconception

\o/

*isn't true

Endret av Knut Erik
Lenke til kommentar
Mener å ha hørt at skorpioner kan velge å ta selvmord ved å stikke seg selv i nakken.* Dette kan være hendig om de er i en situasjon hvor... de ikke kan unslippe en langvarig død.. som å tørste ihjel eller.. whatnots!

... etter å ha skrevet det innser jeg hvor utrolig lite det utsagnet egentlig veier uten noen som helst kilde, men.. um.. PROVE ME WRONG GUYSE!

\o/

*may not be true

mener jeg har hørt at: fugler tar livet av hverandre når de er evv skadet.

Lenke til kommentar

\o/

*may not be true

Hmm dette tyder dårlig for den teorien dessverre!

http://en.wikipedia.org/wiki/Scorpion#Suicide_misconception

Lenke til kommentar

\o/

*may not be true

mener jeg har hørt at: fugler tar livet av hverandre når de er evv skadet.

He he jeg fant i det minste denne:

Lenke til kommentar

Vel.. Når det gjelder både maur, døgnfluer, og jeg mener og noen myggarter, så dør hannen raskt eller umiddelbart etter parring. Om hannen er klar over dette på noe vis, kan jo parringen ses som et slags selvmord? I det minste en handling han vet fører til død.

Lenke til kommentar
Hvaler tar av og til livet av seg ved å svømme inn på grunna og tørke/sulte ihjel. Forskerne er ikke sikre på hvorfor dette skjer, men ofte gjør flere individer i samme flokk kollektivt selvmord på denne måten.

Dette må være det mest grunnleggende eksempelet på hvorfor sosialisme/kollektivisme er et onde. :yes:

Endret av jemartinsen81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...