Gå til innhold

Beryl-tema i ubuntu

epqr

Anbefalte innlegg

grafikk kortet er NVIDIA GeForce Go 6150

Det kortet skal visstnok være bra støttet, så du har muligens "vært litt uheldig" med noe filhåndtering/innstalasjon?

Siden jeg er nybegynner ville jeg vel kanskje formatert/tatt en clean-install av Ubuntu, de som har mer greie på det går kanskje, i en tilsvarende situasjon, i gang med å rydde opp i filer etc. og jobbe i Terminal med sånne kryptiske kommandoer. :ph34r:

> innstalert Ubuntu på nytt > koble til nett > gå til Applications>Add/remove>Preferences(logg inn) >og huk de valgene som på bilde-vedlegg 1.

Deretter >System>Synaptic Pacage Manager>søk/search knappen; nvidia > og valgt nr.2 (nvidia-glx) eller nr.6 (nvidia-glx-new) som på bilde-vedlegg 2.

Hvis det dog var slik du gjorde det i utgangspunktet, vet jeg ikke hva annet du kan gjøre.

(edit: "huk PÅ valgene))

post-10740-1196707287_thumb.png

post-10740-1196707302_thumb.png

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg leste litt rundt her på forumet og fant ut at jeg først måtte fjerne GRUB-loaderen ved å bruke fixmbr. Det står at jeg må putte in vista installasjons CD-en. jeg tror ikke jeg har en installasjon-cd (siden jeg installerte vista rett fra PC-en), men det jeg har er en backup cd fra første dagen.

er det den jeg skal bruke ?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å slette noe. Bare kjør installasjonen på nytt og velg de samme partisjonene som sist. Ubuntu tar bare og skriver over det som ligger der. Du kan også velge å formatere partisjonene under installasjonen også hvis du vil.

Nå vet jeg ikke om du må rydde opp i grub-konfigurasjonen (/boot/grub/menu.lst) etterpå, men det oppdager du.

Endret av balletryne
Lenke til kommentar

det jeg gjorde foige gang va å velge Bruk største ledige plass (eller noe sånt) og nå er det ikke no ledig plass:P

men kan jeg ta å slette de to partisjonene, putte inn CD-en og installere på nytt uten at det blir noe feil med PC-en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...