Mr.M Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) grafikk kortet er NVIDIA GeForce Go 6150 Det kortet skal visstnok være bra støttet, så du har muligens "vært litt uheldig" med noe filhåndtering/innstalasjon? Siden jeg er nybegynner ville jeg vel kanskje formatert/tatt en clean-install av Ubuntu, de som har mer greie på det går kanskje, i en tilsvarende situasjon, i gang med å rydde opp i filer etc. og jobbe i Terminal med sånne kryptiske kommandoer. > innstalert Ubuntu på nytt > koble til nett > gå til Applications>Add/remove>Preferences(logg inn) >og huk på de valgene som på bilde-vedlegg 1. Deretter >System>Synaptic Pacage Manager>søk/search knappen; nvidia > og valgt nr.2 (nvidia-glx) eller nr.6 (nvidia-glx-new) som på bilde-vedlegg 2. Hvis det dog var slik du gjorde det i utgangspunktet, vet jeg ikke hva annet du kan gjøre. (edit: "huk PÅ valgene)) Endret 3. desember 2007 av Mekanicus Lenke til kommentar
epqr Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 ok.. da tror jeg at jeg prøver å instalere det på nytt. men når jeg skal fjerne det er det bare å slette de partisjonene de er lagret på eller er noen annen måte jeg skal gjøre det på? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Vet ikke, har ikke hatt behov for å gjøre det sjøl enda. Anyone? Endret 3. desember 2007 av Mekanicus Lenke til kommentar
epqr Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 jeg leste litt rundt her på forumet og fant ut at jeg først måtte fjerne GRUB-loaderen ved å bruke fixmbr. Det står at jeg må putte in vista installasjons CD-en. jeg tror ikke jeg har en installasjon-cd (siden jeg installerte vista rett fra PC-en), men det jeg har er en backup cd fra første dagen. er det den jeg skal bruke ? Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Du trenger ikke å slette noe. Bare kjør installasjonen på nytt og velg de samme partisjonene som sist. Ubuntu tar bare og skriver over det som ligger der. Du kan også velge å formatere partisjonene under installasjonen også hvis du vil. Nå vet jeg ikke om du må rydde opp i grub-konfigurasjonen (/boot/grub/menu.lst) etterpå, men det oppdager du. Endret 3. desember 2007 av balletryne Lenke til kommentar
epqr Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 det jeg gjorde foige gang va å velge Bruk største ledige plass (eller noe sånt) og nå er det ikke no ledig plass:P men kan jeg ta å slette de to partisjonene, putte inn CD-en og installere på nytt uten at det blir noe feil med PC-en? Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hvis du velger manuelt oppsett av partisjoner kan du velge de(n) partisjonen(e) som ble opprettet sist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå