epqr Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) er dette mulig å få til i umbutu? og evt. hvordan. tenker på den delen som kommer halveis inn i filmen, etter vista. likte slutten btw Endret 27. november 2007 av epqr Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Søk litt rundt. Det finnes utallige poster her om det. Beryl er forøvrig utdatert, det heter nå Compiz/Compiz Fusion, og det følger med som default i nyeste Ubuntu (7.10). Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 sudo apt-get install beryl i terminal Lenke til kommentar
epqr Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 sudo apt-get install beryl i terminal funker ikke for meg.. det ståre at den ikke finner filen eller no Lenke til kommentar
Decline Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hva med å fortelle oss hvilken linux-distro du har først? Du bør kjøre Compiz Fusion. Beryl har ikke blitt oppdatert på lenge, og blir det ikke heller, Compiz Fusion er arvtakeren. Om du søker på google etter f.eks "ubuntu howto compiz fusion" eller lignende, så finner du alltids en guide. Lenke til kommentar
epqr Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) har ubuntu 7.10 så da skal det ligge inne. jeg prøver å velge visual effects-->normal, men det står baree at det ikke går og hvordan får man den docken som er filmen? Endret 28. november 2007 av epqr Lenke til kommentar
Tjombo Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg tror du mener Emerald som var vindusdekoratøren til Beryl. Bruker denne selv sammen med Compiz. Bare å installere pakken emerald ved hjelp av Synaptic. Mener Emerald skal fungere så lenge Compiz fungerer. Etter å ha installert emerald-pakken trykk Alt + F2 og skriv inn: emerald --replace (merk to bindestreker) Rammene rundt vinduene vil nå endre utseende. Utseendet kan endres under System -> Brukervalg -> Emerald Theme Manager. Synes selv Emerald Theme Manager er genial. Enkelt å endre skrift, farger, gjennomsiktighet, etc. på vindusrammene. Du kan også finne tema på www.gnome-look.org under Beryl. Hvis mot all formodning rammene rundt vinduene forsvinner når du starter Emerald må du først få Compiz til å fungere. Logg ut/start på nytt for å få alt som normalt igjen. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 den funket som varm kniv i smør hos meg , kjekt med fine rammer Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 har ubuntu 7.10 så da skal det ligge inne. jeg prøver å velge visual effects-->normal, men det står baree at det ikke går Får du meldingen "Desktop effects could not be enablet" så kan det være p.g.a. dårlig skjermkort(eller drivere?), ifølge Ubuntu hjelp og støtte. Fikk ikke lagt det inn jeg heller på denne PC-en (onboard VGA 64MB), så mulig jeg slenger inn et 128mb Radeon kort som jeg har liggende, hvis jeg gidder. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Fortell oss gjerne hvilket skjermkort du har. Så kan vi kanskje hjelpe deg å fikse driverne dine, og eventuelt installere XGL om du har ATI-kort. Da skal Compiz Fusion fungere. Docken i filmen er Kiba-dock, men den har endret seg endel siden den filmen ble laget... du har også Avant-window-navigator som også er en bra dock. (jeg bruker den nå, se her: http://www.portefolje.net/div/nautilus.png ). Til Avant må du ha Compiz Fusion først om den skal fungere (den bruker Compiz Fusion til å "tegne" docken), Kiba vet jeg ikke om du trenger det eller ikke... Lenke til kommentar
epqr Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Fortell oss gjerne hvilket skjermkort du har. Så kan vi kanskje hjelpe deg å fikse driverne dine, og eventuelt installere XGL om du har ATI-kort. Da skal Compiz Fusion fungere. Docken i filmen er Kiba-dock, men den har endret seg endel siden den filmen ble laget... du har også Avant-window-navigator som også er en bra dock. (jeg bruker den nå, se her: http://www.portefolje.net/div/nautilus.png ). Til Avant må du ha Compiz Fusion først om den skal fungere (den bruker Compiz Fusion til å "tegne" docken), Kiba vet jeg ikke om du trenger det eller ikke... NVIDIA GeForce Go . hvis det er et skjermkort så? men hvordan får man compiz Fusion til å virke? Endret 29. november 2007 av epqr Lenke til kommentar
Decline Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Bare installér Nvidia-driverne... bare å huke av for de i "Håndtering av ufrie drivere" regner jeg med? Lenke til kommentar
epqr Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 har instalert driverene, men når jeg huker av for å avtivere dem, står det at jeg må strte maskinen på nytt. når jeg skrur den av og på så blir huket av igjen og jeg må gjøre det på nytt. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hm mulig du må gjøre noe mer, prøvd å søke på "ubuntu 7.10 nvidia compiz fusion" eller noe sånt på google? Lenke til kommentar
epqr Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 skjønner ikke hva som skjer.. hver gang jeg rebooter maskinen, så blir skjermen og grafikk-kort instillingene satt tilbake til det de startet med: skjermen heter plug&play og har en oppløsninig på 800x600 (som er alt for lite) og grfikk kort instillingene også Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hvordan fjerner man Emerald igjen etter å ha tatt en sånn --replace? Jeg fikk ikke de stilige stjernen rundt kanten og sånt når man minimerte og lukker vinduer, bare noen nye titlebars. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 om du skriver metacity --replace kjører du den vanlige vindusbehandleren igjen Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Fantastiks! Takker Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 skjønner ikke hva som skjer.. hver gang jeg rebooter maskinen, så blir skjermen og grafikk-kort instillingene satt tilbake til det de startet med: skjermen heter plug&play og har en oppløsninig på 800x600 (som er alt for lite) og grfikk kort instillingene også Sikker på at du har funnet riktig driver? Hvilket hovedkort-chipset og Geforce kort er det forresten snakk om? Lenke til kommentar
epqr Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 jeg bare lastet ned de driverene som kom opp.. grafikk kortet er NVIDIA GeForce Go 6150. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå