Gå til innhold

Beryl-tema i ubuntu

epqr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å fortelle oss hvilken linux-distro du har først?

Du bør kjøre Compiz Fusion. Beryl har ikke blitt oppdatert på lenge, og blir det ikke heller, Compiz Fusion er arvtakeren.

Om du søker på google etter f.eks "ubuntu howto compiz fusion" eller lignende, så finner du alltids en guide.

Lenke til kommentar

Jeg tror du mener Emerald som var vindusdekoratøren til Beryl. Bruker denne selv sammen med Compiz.

Bare å installere pakken emerald ved hjelp av Synaptic.

Mener Emerald skal fungere så lenge Compiz fungerer.

Etter å ha installert emerald-pakken trykk Alt + F2 og skriv inn:

emerald --replace (merk to bindestreker)

Rammene rundt vinduene vil nå endre utseende. Utseendet kan endres under System -> Brukervalg -> Emerald Theme Manager. Synes selv Emerald Theme Manager er genial. Enkelt å endre skrift, farger, gjennomsiktighet, etc. på vindusrammene. Du kan også finne tema på www.gnome-look.org under Beryl.

Hvis mot all formodning rammene rundt vinduene forsvinner når du starter Emerald må du først få Compiz til å fungere. Logg ut/start på nytt for å få alt som normalt igjen.

Lenke til kommentar
har ubuntu 7.10 så da skal det ligge inne. jeg prøver å velge visual effects-->normal, men det står baree at det ikke går

Får du meldingen "Desktop effects could not be enablet" så kan det være p.g.a. dårlig skjermkort(eller drivere?), ifølge Ubuntu hjelp og støtte. Fikk ikke lagt det inn jeg heller på denne PC-en (onboard VGA 64MB), så mulig jeg slenger inn et 128mb Radeon kort som jeg har liggende, hvis jeg gidder.

Lenke til kommentar

Fortell oss gjerne hvilket skjermkort du har. Så kan vi kanskje hjelpe deg å fikse driverne dine, og eventuelt installere XGL om du har ATI-kort. Da skal Compiz Fusion fungere.

Docken i filmen er Kiba-dock, men den har endret seg endel siden den filmen ble laget... du har også Avant-window-navigator som også er en bra dock. (jeg bruker den nå, se her: http://www.portefolje.net/div/nautilus.png ). Til Avant må du ha Compiz Fusion først om den skal fungere (den bruker Compiz Fusion til å "tegne" docken), Kiba vet jeg ikke om du trenger det eller ikke...

Lenke til kommentar
Fortell oss gjerne hvilket skjermkort du har. Så kan vi kanskje hjelpe deg å fikse driverne dine, og eventuelt installere XGL om du har ATI-kort. Da skal Compiz Fusion fungere.

Docken i filmen er Kiba-dock, men den har endret seg endel siden den filmen ble laget... du har også Avant-window-navigator som også er en bra dock. (jeg bruker den nå, se her: http://www.portefolje.net/div/nautilus.png ). Til Avant må du ha Compiz Fusion først om den skal fungere (den bruker Compiz Fusion til å "tegne" docken), Kiba vet jeg ikke om du trenger det eller ikke...

NVIDIA GeForce Go . hvis det er et skjermkort så? men hvordan får man compiz Fusion til å virke?

Endret av epqr
Lenke til kommentar

skjønner ikke hva som skjer.. hver gang jeg rebooter maskinen, så blir skjermen og grafikk-kort instillingene satt tilbake til det de startet med:

skjermen heter plug&play og har en oppløsninig på 800x600 (som er alt for lite) og grfikk kort instillingene også :hrm:

Lenke til kommentar
skjønner ikke hva som skjer.. hver gang jeg rebooter maskinen, så blir skjermen og grafikk-kort instillingene satt tilbake til det de startet med:

skjermen heter plug&play og har en oppløsninig på 800x600 (som er alt for lite) og grfikk kort instillingene også :hrm:

Sikker på at du har funnet riktig driver? Hvilket hovedkort-chipset og Geforce kort er det forresten snakk om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...