Gå til innhold

Inspire 6700 på Digifire 7.1, ikke lyd i center/rcenter/sub

Gjest Slettet-rXRozPkg

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-rXRozPkg

Hei.

Jeg har et Hercules Digifire 7.1 lydkort og Creative Inspire 6700 (6.1) høytalere.

Når jeg koblet opp alt sammen så fikk jeg ikke lyd i center/rear center/sub, som alle går på samme kabelen.

Jeg har satt høytalertypen til både 5.1 og 6.1 i driverne til lydkortet, men jeg fikk fortsatt ikke lyd.

Jeg har sjekka at det ikke er noe galt med satelittene og suben ved å kobla om litt. Det er heller ikke brudd i kabelen...

Kjører forøvrig WinXP SP1, DX 8.1

Og ja, jeg har RTFM for begge produktene, og har ikke blitt noe smartere av den grunn... og søk på google :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

"Jeg har satt høytalertypen til både 5.1 og 6.1 i driverne til lydkortet, men jeg fikk fortsatt ikke lyd."

Svaret er altså ja :smile:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Da har jeg installert DirectX 9 og nyeste drivere (6.07), og jeg har fått lyd i senter og sub, men fortsatt har jeg ikke lyd i bakre senter høytaler...

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Jeg har audigy 2 og creative inspire 6700 med samme problem. Får ikke lyd i senter/rear. :evil::evil::evil:

Har den siste driveren. Men jeg har sett at det gamle audigy kortet ligger fortsatt @igjen@ får ikke slettet det helt. Reinstall kanskje. Flytte lydkortet kanskje!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Nå har jeg i hvertfall fått til emulert 6.1 lyd

Jeg satt høytaler typen til 5.1 i driverne til Hercules, og satt 5.1 -> 6.1 upmix på høytalerene, som jeg også har prøvd før, dette fungerte ikke før jeg installerte DX9 pg nyeste drivere til lydkortet...

Jippi 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...