Gå til innhold

Steam-record = DEM-filer. Konverterbare?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå tenkt til å lage meg en liten fragmovie, men først trenger jeg å vite hvordan jeg kan gjøre om filtypen disse kommer i.

Har tatt opp noen småklipp i dag med "record" i console, men når jeg hadde tenkt til å se på dem i Sony Vegas så viste det seg å være ".dem" (demo) format. Disse .dem filene kan bare åpnes i selve CS så jeg får ikke redigert i dem eller noe lignende.

Det jeg lurte på er om noen vet noe om dette? Hvordan jeg kan gjøre .dem filene om til .avi eller noe lignende?

All hjelp trengs!

På forhånd takk!

Endret av Gautegutten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har nå tenkt til å lage meg en liten fragmovie, men først trenger jeg å vite hvordan jeg kan gjøre om filtypen disse kommer i.

Har tatt opp noen småklipp i dag med "record" i console, men når jeg hadde tenkt til å se på dem i Sony Vegas så viste det seg å være ".dem" (demo) format. Disse .dem filene kan bare åpnes i selve CS så jeg får ikke redigert i dem eller noe lignende.

Det jeg lurte på er om noen vet noe om dette? Hvordan jeg kan gjøre .dem filene om til .avi eller noe lignende?

All hjelp trengs!

På forhånd takk!

Hei. Som de aller fleste folk gjør så starter du filmen din i CS, går til der du skal filme ifra så skriver du i consolen:

Console: Startmovie FilmKlipp1 30

Da lager CS 30 bilder per sekund av hva du filmer så det er viktig med god diskplass. Da du har filmet det du skal filme skriver du "stopmovie" i consolen. Så går du ut av CS, Laster ned "VideoMach" Tror det er en 30dagers gratis utgave av det. Du legger inn bildene, lagrer som .Avi (eller noe sånt) så åpner du den i Video Vegas :) bildene vil hete "FilmKlipp10001 23" osv..

30 er forresten hvor mange bilder den tar i sekundet. Tror det er 30 som er vanlig da man lager fraggmovie, men du kan sikkert sette den høyere om filmen blir litt "hakkete"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...