mortenkjota Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Har en Audi 100 2.0E 1991 modell. Dessverre nødvendig å skifte bremseskivene foran. Er det noen som kan fortelle meg om dette er en komplisert reparasjon, eller er det noe man kan gjøre selv? (Har ikke vanvittig greie på bil, men er rimelig teknisk anlagt...) Hilsen Morten Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Veldig lett... ta av hjulet og pell av callipere. Ta så av klosseholderen og bytt skiva. Du trenger 13,15 og 18mm fastnøkkel eller piper. Du må ha 15 fastnøkkel. Bytt klosser samtidig Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 som mekker'n sier.. dette er en veldig enkel oppgave, ta av hjulet, hekt av spennfjæra på caliperen og skru ut de to umbraco-skruene som holder fast caliperen. disse er gjemt bak gummilokk.. løft vekk caliperen og ta av bremseskiva jeg kan ikke huske å ha brukt fastnøkler eller piper sist gang jeg bytta bremseskiver foran på audi 100, menom man skal bytte skiver bak så må man ha 15 fastnøkkel.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Veldig enkelt, som begge før sier. Men når du bytter skiver, bytt klossene med det samme. Husk å gjøre rent før du monterer. Og før du monterer så må du smøre med kjeramisk pasta eller kobberfett- samma greia. Dette gjør du hvor klossen ligger ann til caliperen, og hvor stempelet klemmer mot klossen, altså motsatt side av bremsebelegget. Samme er greit å gjøre med skiva- der den ligger mot navet. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg har vært borti at skivene sitter meget godt fastrustet, så det er ikke alltid "bare" og ta den av. Et slagvåpen kan komme til nytte her Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg har vært borti at skivene sitter meget godt fastrustet, så det er ikke alltid "bare" og ta den av.Et slagvåpen kan komme til nytte her Det er fordi folk ikke smører navet der skiva ligger ann. Her er det lurt og smøre med Kjeramisk pasta eller kobberfett, akkurat det samme. Det hindrer da at skiva setter seg helt fast. Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) bæææ... lese hva som står osv. Endret 1. desember 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå