Hittman Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Kan jo nevne noen til her selv om de kanskje ikke akkurat passer inn under rocka elektronika: Two Lone Swordsmen (last.fm) Bola (last.fm) Kettel (last.fm) Autechre (last.fm) Brothomstates (last.fm) Gescom (last.fm) Plaid (last.fm) Pantha du Prince (last.fm) Speedy J (last.fm) Squarepusher (last.fm) Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 -Bloody Beetroots -Goose -Surkin Lenke til kommentar
tungaa Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Det har seg sånn at jeg hører mest på Heavy metal, Goth, Rock, og Industrial musikk Men Igår fikk jeg plutselig sansen for elektronika, Det er skikkelig avslappende på en måte. Satt og så på top 10 Electronica på Mtve eller noe, og fikk med meg noen artister men har glemt en del. Har allerede mye med The Prodigy nå, og røyksopp. Noen lingnende artister? Eventuelt gode låter som du blir helt bort av av? Jeg blir liksom paralysert, og elsker det. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Wow - for en herlig liste (i første post)! Skal sjekke ut de jeg ikke har hørt. Trådstarter burde være ganske happy med responsen. Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Kan jo også nevnes at Trentemøller spiller på Rockefeller, Lørdag 3 Mai! Billetter finner du her. Endret 20. april 2008 av Dalh Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Har allerede mye med The Prodigy nå, og røyksopp. Noen lingnende artister? The Prodigy -> The Chemical Brothers, Fatboy Slim og The Crystal Method. Röyksopp -> Air, Daft Punk og The Avalanches. Nå er det ikke snakk om klin lik musikk, siden alle bandene og artistene her er såpass unike, men det er disse navnene jeg assosierer med hverandre. Får håpe det faller i smak hos deg også Lenke til kommentar
czr Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 En god blanding sjangere, men elektronisk musikk er det nå. Burial - Untrue (dubstep) Muligens årets beste plate 2007. Alle må høre denne! Crystal Castles Artig elektronika med en slags gamer stil. Discuss Bør høres. Lenke til kommentar
indie Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Crystal Castles bør absolutt føres opp på listen ja. Lenke til kommentar
SebastiAnn Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Veldig fin liste dette, men ville gjerne hatt opp noen andre også. Crystal castles nevnt tidligre Burial nevnt tidligre The Field - From Here We Go Sublime (et av de 25 beste albumene i 2007) LCD Soundsystem Health Cut Copy Kunne sikkert skrevet flere sider, men for ta det siden. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Har alltid hatt sansen for pionerene innen elektronisk musikk. Aphex Twin og Kraftwerk har veldig mye bra. Det samme gjelder Tangerine Dream. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 I tillegg til Daft Punk, The Knife og Kraftwerk så er Wolfsheim mine største favoritter (dog litt mer synthpop): Wolfsheim - Approaching Lightspeed: Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ja, Wolfsheim er bra. Minner meg om den tiden jeg hadde tv-kanalen Viva Zwei. De spilte mye Wolfsheim på slutten av nittitallet. og er to favoritter. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Svenske duoen The Knife. Hør på "Marble House" http://www.myspace.com/theknife Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Noen som har peiling på band som lager commodore/8-bit-inspirert musikk? Crystle castles hadde et par sanger som hørtes glimrende ut i begynnelsen, men sangene bare kollapset/ble for sær/klarte ikke å utnytte potensialet skikkelig... Er på jakt etter noe alle Ugress / (dvs, 8bit kombinert med moderne musikk) Endret 3. juni 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Vår bruker Lande har en hel haug med C64-remixer, i alle fall: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...ult_type=topics Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Lurifaksen; de mest kjente bandene er vel Press play on tape og Machinae Supremacy, men de har du vel hørt om fra før av(?). Press play on tape - Comic Bakery (larger than pop remix): Machinae Supremacy - Sidolgy episode 3: Apex Ultima: Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det skrives Goldfrapp Forøvrig anbefaler jeg på det sterkeste Digitalism Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Med tanke på de bandene som er på liste i førstepost er det veldig, veldig rart at Primal Scream ikke er oppført blant dem. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) sjekk ut How Is Annie og banda der. Sirka Ragnar og Morfar er gode ganske rene emotronica band. sjekker du for eksempel Youth Pictures of Florence Henderson (emo/prog/rock) eller Build Nest, Sleep (emo/noise/alternrock) så får du tunge elektronikainnflytelser og litt blipblop og sånt, men i bunn og grunn rock - som du jo liker sjekk også den geniale Kim Hiorthøy. Endret 25. juni 2008 av indietrash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå