Gå til innhold

Rimelig kontor-pc med E6750

Anbefalte innlegg

Skal bygge en kontor-pc til foreldrene, og sitter da og tenker på valg av komponenter. Er først og fremst i sterk tvil om hvilket hovedkort og grafikkløsning jeg skal velge.

Det jeg har bestemt meg for:

E6750

4GB minne

Vista Home Premium 64-bit

Det jeg mangler:

Kabinett (ønsker et stilrent, enkelt kabinett)

Strømforsyning (trenger ikke all verden, inkludert i kabinett?)

Hovedkort (med integrert grafikk?)

Skjermkort (billig, value-for-money)

Harddisk (Trenger ikke all verden til plass)

Pris for kabinett, strømforsyning, hovedkort, skjermkort og harddisk maks 3000,-.

Sett gjerne sammen et forslag til meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det er jo så billig nå uansett, så hvorfor ikke? Kan nok tenkes at Football Manager skal kjøres på maskinen. Dessuten tenkte jeg å bytte ut mine fire brikker, med fire nye, så da lar jeg familien overta mine gamle (som er de som ligger i handlevogna) ;)

Ellers ser det greit ut? Kabinett, strømforsyning?

Endret av Evju
Lenke til kommentar

Virka vell steep med 6300kr for en kontor-pc. Det burde nesten ikke koste mer enn 2-3000kr idag... Spørs jo på bruken såklart, men "kontor-pc" impliserer vel at det er lette applikasjoner den skal brukes til. E6750 er vel per dags dato ca. den 3-kraftigste prosessoren du får til stasjonær maskin.

Lenke til kommentar

Tja, ser det argumentet... Har vel egentlig valgt å kalle det en "familie-pc" i stedenfor da ;) E6750 er kraftig, men det er vel også veldig bra value-for-money? 4GB minne og Vista 64 er vel ganske framtidsrettet vil jeg tro?

Vil også ha litt oppgraderingsmuligheter, sånn at ikke alt må bytte ut på en gang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...