Evju Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Skal bygge en kontor-pc til foreldrene, og sitter da og tenker på valg av komponenter. Er først og fremst i sterk tvil om hvilket hovedkort og grafikkløsning jeg skal velge. Det jeg har bestemt meg for: E6750 4GB minne Vista Home Premium 64-bit Det jeg mangler: Kabinett (ønsker et stilrent, enkelt kabinett) Strømforsyning (trenger ikke all verden, inkludert i kabinett?) Hovedkort (med integrert grafikk?) Skjermkort (billig, value-for-money) Harddisk (Trenger ikke all verden til plass) Pris for kabinett, strømforsyning, hovedkort, skjermkort og harddisk maks 3000,-. Sett gjerne sammen et forslag til meg Lenke til kommentar
Evju Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Hva synes dere om dette oppsettet? Noe jeg bør endre på? Bør ikke bli så mye dyrere. Grafikken er vel det minst prioriterte. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 så greit ut det der men trenger dem så mye minne da Lenke til kommentar
Evju Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Tja, det er jo så billig nå uansett, så hvorfor ikke? Kan nok tenkes at Football Manager skal kjøres på maskinen. Dessuten tenkte jeg å bytte ut mine fire brikker, med fire nye, så da lar jeg familien overta mine gamle (som er de som ligger i handlevogna) Ellers ser det greit ut? Kabinett, strømforsyning? Endret 28. november 2007 av Evju Lenke til kommentar
fflex Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ser ut som et bra og fornuftig oppsett Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Virka vell steep med 6300kr for en kontor-pc. Det burde nesten ikke koste mer enn 2-3000kr idag... Spørs jo på bruken såklart, men "kontor-pc" impliserer vel at det er lette applikasjoner den skal brukes til. E6750 er vel per dags dato ca. den 3-kraftigste prosessoren du får til stasjonær maskin. Lenke til kommentar
Evju Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Tja, ser det argumentet... Har vel egentlig valgt å kalle det en "familie-pc" i stedenfor da E6750 er kraftig, men det er vel også veldig bra value-for-money? 4GB minne og Vista 64 er vel ganske framtidsrettet vil jeg tro? Vil også ha litt oppgraderingsmuligheter, sånn at ikke alt må bytte ut på en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå