vargaz Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg har to Samsung SATA disker som jeg har tenkt å sette opp i raid. Hvordan går jeg fram, tenkte jeg skulle kjøre systemet på disse, jeg har også sette dem opp i RAID for maks hastighet, dvs. Raid 0? Jeg har et Asus p5k hovedkort. Er det noe mer? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Har kommet et stykke i manualen, med det er et par ting jeg ikke forstår. Quote fra manualen: Complete the following steps before you create a raid set. 1. Install an internal serial ata hard disk drive and an external serial ata hard disk drive on you system. Det står at jeg må koble en disk til Sata-E2, den er god. Den sitter på hovedkortet. Forstår ikke helt dette med eksternal disk though. Jeg har jo ingen ekstern sata disk... er jo ikke det jeg skal raide... Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 P5K har ICH9-southbridge som ikke støtter RAID. JMicron-kontrolleren på samme HK støtter derimot RAID på 1 intern og 1 ekstern disk (upraktisk spør du meg). Nærmeste HK med ICH9R ("R" for RAID) er P5KR. Billigste måte å oppnå det du prøver, er antagelig å kjøpe en enkel PCIe(x1) RAID-kontroller til et par hundrelapper. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Yes, har vært i kontakt med ASUS angående dette, forbanna piss og jævli missledene informasjon. Når man bestiller et hovedkort som skal støtte raid, så er ikke dette den type raid man tenker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå