Gå til innhold

Musikk med autoritær og respektert figur?

Teds

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange industrialstilarter har vitterlig den mest autoritære uttrykksformen (dette kommer fram av mange av bandenes fascinasjon/lek med militaristiske ikoner etc, som Throbbing Gristle, Laibach, Von Tronstahl m.fl. supplementerer med scenekunst o.l.).

Et glimrende eksempel på en autoritær marsjaktig industriallåt er Front 242 - Sacrifice. En lavmælt, men paradoksalt nok utrolig mektig låt.

Endret av Cuncuetzan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Carmina Burana har jo mye fett da! så hvis du velger noe annet enn O fortuna derfra, så blir det vel bra. Satsen etter O Fortuna foreksempel. Temmelig heftig om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

KMFDM integrerer O Fortuna i sin låt Liebeslied på albumet Naïve fra 1990. Industriell rock møter episk kor <3

De møtte dessverre problemer med copyright og måtte trekke albumet og gi det ut på nytt med en ny versjon av låta, Liebeslied (Infringement Mix).

Lenke til kommentar

Mye godt her, utrolig at folk har så enorme musikkunnskaper! Laibach likte jeg spesielt godt, men tviler tilhørerne vil like den i stor grad.

Har ikke bestemt meg ennå, så er bare å peise på med flere forslag!

Lenke til kommentar
KMFDM integrerer O Fortuna i sin låt Liebeslied på albumet Naïve fra 1990. Industriell rock møter episk kor <3

De møtte dessverre problemer med copyright og måtte trekke albumet og gi det ut på nytt med en ny versjon av låta, Liebeslied (Infringement Mix).

Når man snakker industrirock og Carmina Burana, så bruker Ministry et sample fra Carmina Burana i No 'W'

Rammstein har vel også et par sanger med en viss autoritær feeling, først og fremst Du Hast, Links 2 3 4 og Ich Will, vil jeg si.

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

Andre industrielle eksempler er et par låter av Front Line Assembly:

Prophecy

Surface Patterns (Chemical Cauldron Mix)

Førstnevnte inneholder meget imponerende passasjer med kreativ og ikke minst ærefryktig bruk av kor. Sistnevnte er så marsjerisk og autorativ at man nesten må marsjere med og saluttere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...