Idioteque Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Muse - Butterflies & Hurricanes. Er muligens ikke det du leter etter, men vi forsøker. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Nice, Laibach! Martial industrial er noe jeg har interesse for. Den sjangeren passer veldig godt inn i "autoritær". Gi meg flere anbefalinger, gjerne album! Ikke direkte en albumanbefaling, men er en morsom liten sak. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Carmina Buranas "O Fortuna" oser rett og slett MAKT! Den er så oppbrukt at det svir. Enveldigdramatiskslowmotion-scenegjernemedmangemangefolk? O Fortuna! NUH! Nei, vent... Gjør den ikke mindre mektig, i grunn. Vil du ha noe som sikkert ALDRI er brukt så er jo Circuitry of the Wolf kanskje grei. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vel... Nå var jeg med i koret på åpningen av Ormen Lange, hvor vi såklart sang akkurat O Fortuna. Blir bare veldig oppgitt inni meg hver gang jeg hører den nå Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Når man er inne på Carmina Burana, så bør man kanskje også nevne One-winged Angel fra Final Fantasy VII-soundtracket. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vel... Nå var jeg med i koret på åpningen av Ormen Lange, hvor vi såklart sang akkurat O Fortuna. Blir bare veldig oppgitt inni meg hver gang jeg hører den nå Var du? =D Jeg også. Jeg synes det var konge. Var dritlei av å øve på sangen men da vi fremførte fikk jeg en fantastisk opplevelse. Hvilken skole går du på? Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Molde vgs og du? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Molde vgs og du? Fagerlia. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Mange industrialstilarter har vitterlig den mest autoritære uttrykksformen (dette kommer fram av mange av bandenes fascinasjon/lek med militaristiske ikoner etc, som Throbbing Gristle, Laibach, Von Tronstahl m.fl. supplementerer med scenekunst o.l.). Et glimrende eksempel på en autoritær marsjaktig industriallåt er Front 242 - Sacrifice. En lavmælt, men paradoksalt nok utrolig mektig låt. Endret 1. desember 2007 av Cuncuetzan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Carmina Burana har jo mye fett da! så hvis du velger noe annet enn O fortuna derfra, så blir det vel bra. Satsen etter O Fortuna foreksempel. Temmelig heftig om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 KMFDM integrerer O Fortuna i sin låt Liebeslied på albumet Naïve fra 1990. Industriell rock møter episk kor <3 De møtte dessverre problemer med copyright og måtte trekke albumet og gi det ut på nytt med en ny versjon av låta, Liebeslied (Infringement Mix). Lenke til kommentar
Teds Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Mye godt her, utrolig at folk har så enorme musikkunnskaper! Laibach likte jeg spesielt godt, men tviler tilhørerne vil like den i stor grad. Har ikke bestemt meg ennå, så er bare å peise på med flere forslag! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Laibach likte jeg spesielt godt, men tviler tilhørerne vil like den i stor grad. Akkurat! Folk liker som regel ikke overformynderi og for mye autoritet Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hvis sangen din er en del av en film eller noe, så kan du spille de mest obskure, tyngste greiene du finner. Du har vel kanskje ikke tenkt over den mystiske, atonale musikkstilen i "Med hjartet på rette staden"? Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) KMFDM integrerer O Fortuna i sin låt Liebeslied på albumet Naïve fra 1990. Industriell rock møter episk kor <3 De møtte dessverre problemer med copyright og måtte trekke albumet og gi det ut på nytt med en ny versjon av låta, Liebeslied (Infringement Mix). Når man snakker industrirock og Carmina Burana, så bruker Ministry et sample fra Carmina Burana i No 'W' Rammstein har vel også et par sanger med en viss autoritær feeling, først og fremst Du Hast, Links 2 3 4 og Ich Will, vil jeg si. Endret 2. desember 2007 av Eldritch Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Prøver meg med noen forslar, sjekk de ut ihvertfall. Windir - Destroy Satyricon - Mother North (litt usikker på den) Moonsorrow - Jumalten Kaupunki Gojira - Backbone Einherjer - Leve Vikingaanden Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Wagner - Ride of the valkyrie Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg synes Of Wolf and Man laget av Metallica oser autoritet. Lenke til kommentar
Grimfred Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Russian Red Army Choir - O Field, My Field (Polushko Pole) Russian Red Army Choir 1 MAKT Endret 5. desember 2007 av Grimfred Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Andre industrielle eksempler er et par låter av Front Line Assembly: Prophecy Surface Patterns (Chemical Cauldron Mix) Førstnevnte inneholder meget imponerende passasjer med kreativ og ikke minst ærefryktig bruk av kor. Sistnevnte er så marsjerisk og autorativ at man nesten må marsjere med og saluttere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå