Gå til innhold

Musikk med autoritær og respektert figur?

Teds

Anbefalte innlegg

Oh, dyp emnetittel, men jeg står i en aldri så liten krise!

Driver med et prosjekt om dagen hvor jeg trenger en sang som det virkelig må ose "respektert" av. Sangen bør ha den virkningen at den trekker til seg oppmerksomheten fra folk, men ikke fordi det er dårlig, men fordi det er bra. :yes:

Tenkte noe i samme duren som Champions League-sangen, men jeg er åpen for alle forslag, her skal alle forslag testes før jeg drar en konklusjon på det.

Altså; en autoritær og respektert sang som tiltrekker seg oppmerksomheten til folk fordi den oser av selvtillit!

Takker alle for svarene jeg kan få! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der.... Har jeg faktisk ikke ord for.

Men jeg er enig i at den hadde en viss autoritær "sound" :p

Merkelig nok foretrekker jeg faktisk Laibach-versjonen fremfor originalen. Jeg vet ikke helt hvorfor, men det er vel det at de vrenger originalen helt, fra å være en feel-good popsang blir den en nærmest Wagner-inspirert militærmarsj som høres ut som om den er hentet direkte fra nazi-regimets dager. For så vidt foretrekker jeg også den like sære Sympathy for the Devil-covern deres ( http://www.youtube.com/watch?v=4_zA7nukoZA ) framfor originalen.

Lenke til kommentar
Merkelig nok foretrekker jeg faktisk Laibach-versjonen fremfor originalen.

Ikke merkelig i det hele tatt. Laibach løfter middelmådige låter og gjør dem til klassikere. Annet eksempel er deres versjon av Sympathy for the Devil hvor de går originalen en høy gang.

Og seriøst folkens, "We are the Champions" utgir ikke mye respekt. Den er tullete, utdatert og misbrukt av alle. Typiske steder hvor du hører den er på håndball-kamper og politiske partiers landsmøter. Ikke gjør deg til latter ved å bruke den...

EDIT: oops Eldritch, så ikke at du tipsa om Sympathy for the Devil i samme innlegget. Så da repeterte jeg vel egentlig bare alt du sa ...

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

De har gitt ut veldig mye. Sikkert forskjellige meninger, men de albumene jeg husker best er Opus Dei, Kapital, Anthems og ifjor kom vel Volk. Ellers har de mange bra remixes, men husker ingen navn nå. Her har de forresten radbrukket "In the Army Now" (radbrukket til det bedre, vel og merke). De som ikke er fjortisser husker sikkert originalen av 'selveste' Status Quo :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...