icemat Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei. Hvilket krav stilles til kapslingsgrad for en motor som skal brukes i et transportabelt steinknuseverk ? Er det noe punkt i NEK 400 som kan refereres til denne problemstillingen? Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det er vel en gammel motor der som du kan se etter eller er det skole ? du trenger vel en støvtett motor og da trenger du min. IP6X , men praksisen der er å bruker IP67 Lenke til kommentar
icemat Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Det er vel en gammel motor der som du kan se etter eller er det skole ? du trenger vel en støvtett motor og da trenger du min. IP6X , men praksisen der er å bruker IP67 Så det vil si at jeg kan gå ut i fra NEK 400 - 5 - 51 Tabell 51 klassifisering av ytre påvirkninger side 161 Lenke til kommentar
V_B Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Du må se hvilke forhold motoren står i og bedømme utifra det. IP 67 er totalt støvtett samt nedsenkbart til mellom 15 - 100 cm. Jeg ville heller tatt IP 55 eller 56 som er Støvtett samt sprutsikker (X5) / Sprutsikker 100L/m (X6) men nå vet jo ikke jeg forholdene den står i =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå