Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tips til god boremaskin/skrutrekker

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en kabelfri boremaskin/skrutrekker?

Den kommer til å bli brukt en god del, så er derfor viktig at batteriet er bra.

Ekstra batteri + hurtiglader er ett must.

Jeg vil helst unngå å kjøpe noe billig skvip som ødelegges etter ett par månder.

Har sett litt på denne Hilti SF 181-A

Endret av vegrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale en kabelfri boremaskin/skrutrekker?

Den kommer til å bli brukt en god del, så er derfor viktig at batteriet er bra.

Ekstra batteri + hurtiglader er ett must.

Jeg vil helst unngå å kjøpe noe billig skvip som ødelegges etter ett par månder.

hei, sjekk ut festools maskiner, også de fra motek, er helt råe på batterikappasitet, har brukt dem gjennom mange år på jobb å de tåler en trøkk:) har mange ganger mistet maskinen fra tak å det tåler dem godt:)

http://www.motek.no/wsp/motekweb/frontend....mp;nodeid=90342

Endret av sierratec
Lenke til kommentar

Dewalt, Metabo, Hitachi, Festool og panasonic er gode maskiner.

Boch derimot er bæsj.

De har termosikring på batteriene sine både for overtmperatur og undertemperatur som betyr at om du jobber ute om vinteren så får du ikke ladet batteriene.

I tillegg er de svake og Nimh batterier egner seg dårlig i lave temperaturer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hilti er håndverkerens våte drøm så på dette merket er det en ting som gjelder. løp og kjøp.

Boch derimot er bæsj.

De har termosikring på batteriene sine både for overtmperatur og undertemperatur som betyr at om du jobber ute om vinteren så får du ikke ladet batteriene.

at BBosch er dårlig er det dummeste jeg har hørt på lenge. Jeg har selv flere batteridrevne verktøy som jeg blandt annet har brukt til å bygge brygger og bygge om leiligheter og det har fungert strålende til dette bruket.

når det gjelder termosikringen er dette for å sikre lengst mulig levetid på batteriene. det er ikke kun med Bosch at levetiden minskes ved minusgrader men det er vel sjelden en står ute i -20 og skrur. Bosch tilbyr 2 baterier i mange av pakkene sine. skal du ha bra Bosch vil jeg anbefale at du sjekker ut blå Bosch. de er litt dyrere men de er mer solid bygget og tåler mer.

Lenke til kommentar

Det er blå bosch jeg snakker om.

Og jo jeg kan fort finne på å stå ute å skru i 20- grader, det hender det er en del av min betalte jobb og da må verktøyet holde mål.

Neste inntrykket jeg fikk av denne spesifikke 12V maskinen jeg hadde (fra 2005 til 2007) er at det var den veikeste 12V maskinen jeg hadde prøvd av proffverktøy.

Plages ellers ikke med 35mm spiralbor i treverk men denne maskina sleit med dette.

Har faktisk en Wurth 12V maskin nå, ikke verdens beste kvalitet og tung som fy men med NiCad batterier, overgår 12V bosch med en høy gang hva styrke anngår.

I tillegg kan NiCad batterier brukes ute i mange kuldegrader uproblematisk.

BTW: fikk demonstrert en ny 12V panasonic maskin rett før jul, den veide ingenting, hadde LiIo batteri og var drittsterk.

Det er noe jeg selv kunne tenke meg å prøve ut.

Eneste negative med Panasonic er at de er at de er sterkere en de har godt av og kan grunnet hard kjøring rett og slett brenne opp.

Det er noe å være obs på om man skal bruke maskina til mye hullsaging i metall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...