1915 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvilket gratisprogram kan jeg bruke for å fjerne vokalen i sanger ? takker for svar:P Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ingen. Det går ikke an, til tross for at det finnes massevis av programmer som reklamerer for at det går. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 finnes det ingen ? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jo, det finnes egentlig massevis av programmer som kan gjøre det, det var derfor jeg skrev det jeg gjorde i forrige innlegg... Lenke til kommentar
1915 Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 SÅ si hvillket da ? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Jeg skrev i første innlegg at det ikke var mulig, hvorfor i all verden spør du en gang til da? Endret 27. november 2007 av kjeklulf Lenke til kommentar
underground Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg skrev i første innlegg at det ikke var mulig, hvorfor i all verden spør du en gang til da? Lever opp til nicket sitt Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det burde kanskje du gjøre også...? Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 SØK! Jeg husker jeg så en tråd der man fikk vekk vokalen nesten helt. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det eneste slike programmer gjør er å redusere det frekvensområdet hvor vokalen hovedsakelig ligger. Problemet er at det også er svært mange andre instrumenter som ligger i samme frekvensområde helt eller delvis, og hvis man reduserer vokalen forsvinner også det meste av de andre instrumentene og "sounden" blir helt uholdbar for alle praktiske formål. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det har blitt diskutert tidligere her. Konklusjonene er at å fjerne vokalen fra en låt er som å fjerne melet fra en brødeig - det er umulig. Men med filtere o.l. kan du i varierende grad fjerne vokalen, men du mister ofte en god porsjon av resten av låta (det instrumentale) av de samme filterne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå