Gå til innhold

Trenger tips om programvare for å opprette nettside.

Memetro

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal opprette en nettside for en forening, og er ute etter tips til programvare. Hva er nødvendig å ha f.eks... Jeg er ikke så veldig dreven på dette, men lærer fort...

Har lest mye på nettet og lært mye av det.

Så hvis noen der ute har noen gode råd og tips tar jeg veldig gjerne i mot det :)

Jeg var innom en butikk i går, og der var det en som nevnte på at jeg burde ha et office-program av et eller annet slag. Husker ikke hvilken pakke han nevnte, men det var visst litt dyrt. Det var visstnok nødvendig i forhold til å ha html-filer....

Mvh

Memetro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Adobe Dreamweaver CS3 og Microsoft Expression er to nye programmer som tilbyr gode muligheter for å lage hjemmesider. Microsoft Expression er etterfølgeren til det kjente og populære Microsoft FrontPage. De koster en del, men er vel det beste som er tilgjengelig på markedet. Dette kan kanskje være litt kraftige programmer å jobbe med i starten, men det er de eneste programmene jeg vet om. Mange vil også anbefale deg å lære grunnleggende HTML ferdigheter før du starter med programmer, men dette vet jeg ikke så mye om siden jeg aldri har vært så veldig ivrig.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Dersom Microsoft Expression er det samme som Frontpage vil jeg fraråde deg å bruke det. Frontpage laget i mange tilfeller kodefeil, noe som ikke er så veldig gunstig. Dreamweaver har jeg ikke prøvd, men jeg har hørt mange gode ord. Utover dette vil jeg anbefale deg å lese litt her: http://www.w3schools.com/ Det kan være veldig lærerikt og nødvendig også i enkelte tilfeller. Lykke til..:)

Wiken..:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...