Gå til innhold

Vegas 6: DVD kvalitet - Lagrings hjelp

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har nettopp blitt ferdig med å redigere 45 minutters film fra Tyrkia ferieturen sist sommer nå med Sony Vegas 6. Så skal brenne den over på en dvd plate så vi kan se den på tv.

Men har problemer med hvilken kvalitet jeg skal lagre nå, for den jeg først prøvde ble aaaaltfor stor.

Kvaliteten jeg brukte var: Avi Xvid Best - HD 1920x1080.

Jeg tenke å dele filmen i 2, altså 22 minutter hver film for jeg trodde dette skulle bli under 4,7 ( som er størrelsen på en DVD-plate), men jeg tok feil. Filene ble på rundt 19,8 GB, sinnsykt store filer.

Trenger tips på død å neppe, vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Er i virkelig nød nå, håper på svar så fort som mulig.

Takk, Gunner7

Endret av Gunner7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du brenne den over på en DVD-plate må du gjøre den om til en DVD først. Det følger med et eget dvd-program gjør det ikke? DVD-formatet (PAL) er forresten 720 × 576, så å lagre filmen i HD er ingen vits. Litt lenge siden jeg holdt på med vegas nå, men har man ikke et PAL-alternativ som heter DVD?

Lenke til kommentar
Det der er ikke DVD oppløsning.

1920 x 1080 er full HD oppløsning som man finner på HD-DVD og Blu-ray (disse platene har en lagringskapasitet på 20-30 GB på et lag)

Du må velge oppløsningen 720 x 576 og det må kodes i MPEG 2 for å være DVD kompatibelt :)

Tusen hjertelig takk for svar. Skal prøve å teste ut litt mer.

Lenke til kommentar

Wow! Hvor lang tid brukte Vegas på og rendre dette her? Du må ha en passe kraftig PC for å jobbe med slike store prosjekt.

Av nyfikenhet. Er videoen i HD eller? Om den ikke er det, så har du feil oppløsning i prosjektet ditt. Om kvaliteten er så høy, og du har HD kamera, så må du konvertere videoen ned. Vegas kan vel gjøre dette før eksport?

Lenke til kommentar

Prøvdee med PAL DV nå. Fila ble 4,9 GB :/ litt for stor med andre ord. Må vell kutte ned pp lengden av vidoen da. Flere tips for å få mindre filstørrelse, men fortsatt bra kvalitet er hjertelige velkomne.

Wow! Hvor lang tid brukte Vegas på og rendre dette her? Du må ha en passe kraftig PC for å jobbe med slike store prosjekt.

Av nyfikenhet. Er videoen i HD eller? Om den ikke er det, så har du feil oppløsning i prosjektet ditt. Om kvaliteten er så høy, og du har HD kamera, så må du konvertere videoen ned. Vegas kan vel gjøre dette før eksport?

12 timer, sto på over natta :p Spørsmål 2: er ikke helt sikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...