Gå til innhold

Hvilken Flash-player til Ubuntu 7.10 ?

Mr.M

Anbefalte innlegg

Vel, har endelig joined Ubuntu Family ! :thumbup:

Når jeg kom inn her på HW (som jo kjører flash bannere) blir jeg "spurt" om jeg vil innstallere flash, og det er to tigjenglige program, dvs. jeg kan velge mellom å innstallere Adobe Flash-player eller Gnash SWF

Hva velger man her? (om det har noe å si, kan jeg opplyse at PC-en kun skal brukes til surfing på nett, dvs. ikke til noen andre avanserte oppgaver)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel egentlig litt blandene følelser for Adobe :cry:

"Flashblock" ? er det for å forhindre at flash-applikasjoner i det hele tatt kjøres?

Edit: "oppdatering";

Fant litt om Gnash på Wikipedia, og fikk inntrykk av at programmet er temmelig ferskt/nytt ennå(?), så bestemte meg for å gå for Adobe. Imidlertid når jeg forsøker å innstalere det fra pop-up boxen her på HW.no får jeg "feilmelding" om at "Can not find flashplugin-nonfree"

Googlet litt ang. dette problemet og løsningen kan være (føre jeg får innstallert her på HW) såvidt jeg skjønner, å åpne Terminal vindu og skrive;

sudo apt-get update

sudo apt-get install flashplugin-nonfree

Vil helst ikke rote til noe, så må bare spørre om det høres greit ut?

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Joda, fikk det til etter endel knoting. I legg til/fjern under > Preferences, huket jeg også på; "Software restricted by copyright or legal issues (multiverse)", vet ikke om jeg hadde trengt det, men okke som så lastet og innstalerte Ubuntu-restricted pakken seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...