Gå til innhold

Går det bra med: DDR-DIMM PC3200 i nye hovedkort?

Larisss

Anbefalte innlegg

Hei..

lillebroren min skal handle seg hovedkort og prosessor nå, men har ikke råd til å kjøpe rambrikker, i samme slengen.

Så det jeg lurte på er om han kan bruke sine gamle rambrikker: PC3200 på 1GB og PC2700 på 1GB på dem nye hovedkortene?

- Hovedkortet som skal kjøpes er AM2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sannsynligvis ikke da hovedkortet sannsynligvis bruker DDR2 minne. Det vil du kunne lese i spesifikasjonene til hovedkortet.

men får jo en 1GB DDR2 rambrikke ned i 200kr for tiden så er ikke så voldsomt dyrt

OkeY takker for svar;)....Jo 200kr blir dyrt når han allerede ligger over penge grensen:P.

jaja. men da må det mere sparing til.

Lenke til kommentar
sannsynligvis ikke da hovedkortet sannsynligvis bruker DDR2 minne. Det vil du kunne lese i spesifikasjonene til hovedkortet.

men får jo en 1GB DDR2 rambrikke ned i 200kr for tiden så er ikke så voldsomt dyrt

OkeY takker for svar;)....Jo 200kr blir dyrt når han allerede ligger over penge grensen:P.

jaja. men da må det mere sparing til.

Et alternativ kan være å gå for en av de nyere Intel-prosessorene. Minnekontrolleren er ikke integrert i de, og jeg er sikker på du finner et hovedkort som støtter DDR-minne og Core 2-prosessorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...