Larisss Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei.. lillebroren min skal handle seg hovedkort og prosessor nå, men har ikke råd til å kjøpe rambrikker, i samme slengen. Så det jeg lurte på er om han kan bruke sine gamle rambrikker: PC3200 på 1GB og PC2700 på 1GB på dem nye hovedkortene? - Hovedkortet som skal kjøpes er AM2. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Nei det passer ikke. AM2 bruker DDR2 minne. Lenke til kommentar
kzn Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 sannsynligvis ikke da hovedkortet sannsynligvis bruker DDR2 minne. Det vil du kunne lese i spesifikasjonene til hovedkortet. men får jo en 1GB DDR2 rambrikke ned i 200kr for tiden så er ikke så voldsomt dyrt Lenke til kommentar
s13 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 AM2 er DDR2, uansett hvilket hovedkort. Lenke til kommentar
Larisss Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 sannsynligvis ikke da hovedkortet sannsynligvis bruker DDR2 minne. Det vil du kunne lese i spesifikasjonene til hovedkortet. men får jo en 1GB DDR2 rambrikke ned i 200kr for tiden så er ikke så voldsomt dyrt OkeY takker for svar;)....Jo 200kr blir dyrt når han allerede ligger over penge grensen:P. jaja. men da må det mere sparing til. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 sannsynligvis ikke da hovedkortet sannsynligvis bruker DDR2 minne. Det vil du kunne lese i spesifikasjonene til hovedkortet. men får jo en 1GB DDR2 rambrikke ned i 200kr for tiden så er ikke så voldsomt dyrt OkeY takker for svar;)....Jo 200kr blir dyrt når han allerede ligger over penge grensen:P. jaja. men da må det mere sparing til. Et alternativ kan være å gå for en av de nyere Intel-prosessorene. Minnekontrolleren er ikke integrert i de, og jeg er sikker på du finner et hovedkort som støtter DDR-minne og Core 2-prosessorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå