Gå til innhold

telnet server ved å endre login.cmd

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil sette opp en egen enkel telnet server, ved hjelp av login.cmd.

I første omgang hadde jeg bare tenkt til å få opp en meny, med valg.

Som test brukte jeg kommandoen "start C:\fil.exe". Jeg ville ha "fil.exe" til å startes på telnet-serveren.

Men... Ingenting skjedde.

Hvordan får jeg programmer til å starte på serveren fra telnet?

Mvh. Daniel Ø.J

Endret av danijoh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, det har vel egentlig det... Hva mener du jeg kan gjøre nettverksmessig da?

Hvordan en nettverks-service i Windows virker mener jeg har fint lite med programmering å gjøre. Programmering = lage egne programmer, IKKE hvordan man bruker programmer.

Nei, men når du lager en .bat-fil, lager du praktisk talt et program.

Lenke til kommentar

Hvordan en nettverks-service i Windows virker mener jeg har fint lite med programmering å gjøre. Programmering = lage egne programmer, IKKE hvordan man bruker programmer.

Å skrive "start .." i en batch fil vil jeg ikke kalle å lage et program. Men uansett så skrev jeg innlegget for å hjelpe deg, jeg tror du vil få bedre svar i et av de andre forumene....

Lenke til kommentar

Å skrive "start .." i en batch fil vil jeg ikke kalle å lage et program. Men uansett så skrev jeg innlegget for å hjelpe deg, jeg tror du vil få bedre svar i et av de andre forumene....

Da takker jeg for hjelpen, men i og med at jeg skal bruke _DOS_ koder i et batch script holder jeg meg i _DOS_ forumet.

=)

Lenke til kommentar
Da takker jeg for hjelpen, men i og med at jeg skal bruke _DOS_ koder i et batch script holder jeg meg i _DOS_ forumet.

=)

Det blir helt feil. Spørsmålet ditt har mer om hvordan Windows og Telnet service'n oppfører seg. Å *starte* et program vet de GARANTERT hvordan man gjør i Windows og/eller nettverks-delene av forumet også. Faktisk bruker de command line veldig mye når man administrerer Windows / nettverk.

Og, DOS har vi ikke brukt siden tidlig på 90 tallet. Boksen med tekst er ikke DOS...

Lenke til kommentar
Greit. Mye mulig jeg tar feil.

Har du noen ide hva jeg kan gjøre?

Spørre i et forum som har bedre forutsetninger for å hjelpe deg? Her inne er det relativt få som setter opp telnet service på Windows regner jeg med... Siden de fleste driver med programmering, og ikke drift av Windows / nettverk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

De nyeste versjoner av Windows har MS-DOS 5.00.500. skriv 'command /k ver'

Formater du en diskett så kan du også få en liten versjon av MS-DOS 8 fra Windows ME. Kan kjøres om man starter maskinen på nytt med disketten i,

Endret av S_J
Lenke til kommentar
De nyeste versjoner av Windows har MS-DOS 5.00.500. skriv 'command /k ver'

Joa, 32bits versjonen av XP har den med for bakoverkompabilitet (fra 1991!), men det er i praksis ikke noe poeng å bruke den. CMD.exe (som skal brukes) er ikke DOS.

Uansett så var vel poenget at denne tråden ikke hører hjemme i dette forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...