Xazz Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Er antennen på trådløse pcmcia kort integrert på noen løsninger eller stikker de ut/opp på alle når kortet er bruk? Har lest litt om x-jack kort men ikke fått med meg om det er noen forskjell på et slikt kort og et uten bortsett at man kan dytte x-jack kortet inn? Jeg tenkte å kjøpe denne: Billion Wireless Broadband Gateway med 4-port 10/100Mbit switch Skal brukes til lan hjemme (2 stasjonære inn på switch) så trenger ikke noe spesielt med rekkevidde... Noen spesielle trådløse kort som anbefales til bærbar? - Xanoo Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hvis maskinen din har innebygd mini-PCI kort plass ville jeg kjøpt et kort til denne.. Du får sannsynligvis ikke bruk for den til noe annet og antennen blir ofte bedre.. hvis ikke hadde jeg bare kjøpt et kort som stakk så lite ut som mulig.. Lenke til kommentar
knut Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg ville passet på å kjøpe et produkt som er wi-fi sertifisert. Billion er ikke det. Og med tanke på at 3com wireless gatewayen koster ca 40 kr mer enn billion routeren hadde det ikke vært tvil om hva jeg ville ha valgt. Av pcmcia kort som har mulighet for ekstern antenne er det nesten bare orinoco og dens kloner som har mulighet for dette. x-jack antenne funksjonen til 3com vil kun være å få antennen inn i maskinen, noe jeg anseer som en stor fordel da det er veldig irriterende å ha en dings som stikker ut av maskinen til enhver tid. Det er også veldig mye enklere å dytte inn antennen enn å ta ut kortet, og legge det et annet sted. Jeg har satt opp 5 stykker av den 3com gatewayen fra august i fjor, og alle jeg har satt den opp hos har ikke noe særlig kunnskaper fra før, og ville absolutt ha ringt hvis den hadde hengt seg. Jeg har også satt opp 5 smc barricade routere (ikke med trådløst) hos tilsvarende kunder, og den må restartes mellom hver 3. og 6. måned, og de skjønner like lite hver eneste gang. Har også et par venner som kjøpte seg billion routere når ADSL først kom, de fungerte helt greit for en viss periode, men nå irriterer de seg mer og mer over den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå