Knebel Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Nå spiser jeg hvalkjøtt til dagen, men jeg syns denne var litt interessant i disse miljøtider. Greenpeace har scoret forskjellige teknologiselskap inklusive Sony, Nintendo og Microsoft. http://www.greenpeace.org/international/ca...mpanies-line-up Nintendo fremstår som den store miljøsynderen. Bør man være miljøbevisst når man velger elektronikk? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Jeg tror ihvertfall ikke det er noe i veien for å være miljøbevisst når det gjelder konsoller. Når man tenker etter er det faktisk uhorvelig mange av dem, og de krever masse energi å lage. EDIT: Hadde vært festlig å se Green Peace (mis)bruke Mario i en reklamekampanje om elektronikkprodusentene og miljøgiftene. Endret 27. november 2007 av Løve Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Kanskje derfor Wii er så billig? Selv bryr jeg meg ikke så mye om miljøet, etterhvert kommer grafikken til å bli penere enn virkeligheten uansett, så da er det ingen grunn til å dra rundt i naturen og se på fugler og annet tull. Men de som går for grønt bør tydeligvis kjøpe Playstation 3, den soleklare samvittighetskonsollen. Ikke bare er den mest miljøvennelig, men løser også kreftgåten og alle andre problemer i verden med folding@home. Endret 27. november 2007 av sp0ck Lenke til kommentar
freke Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ja, det kan være tryggest å basere sine innkjøp etter hva Birgitte Bardot mener. Selv handler jeg aldri noe, uten å ha sjekket hva hun (og greenpeace selvsagt) mener om produktet. Man har jo ikke lyst til å gå i miljøfeller heller. Heller naken enn pels-HEY! Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ja Sony får dra frem denne under neste pressekonferanse som en statistikk de faktisk kommer best ut på Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Off må vi begynne diskutere dette hersens miljøt her også jeg gir meg en god faen i miljøet jeg kjører akkurat den bilen jeg vil og gir blanke i hva den slipper ut bare den ser br ut , høres bra ut osv .. (til en viss grad av det jeg har råd til da) det samme gjelder konsoller selv om nintendo ikke scorer så bra så er jo samma faen konsollene er like bra for det om .... off begynner å bli heftig lei all denne miljø fokuseringa fortida... Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 HAHAH, er det noe jeg driter fullstendig i er det akkurat miljøet. Bryr meg rett i rævva om PS3 er miljøvennlig eller ei. Men det var miljøvennlige altså. Kanskje jeg skal blenge opp det midt i en konsolldiskusjon ? Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Off må vi begynne diskutere dette hersens miljøt her også jeg gir meg en god faen i miljøet jeg kjører akkurat den bilen jeg vil og gir blanke i hva den slipper ut bare den ser br ut , høres bra ut osv .. (til en viss grad av det jeg har råd til da) det samme gjelder konsoller selv om nintendo ikke scorer så bra så er jo samma faen konsollene er like bra for det om .... off begynner å bli heftig lei all denne miljø fokuseringa fortida... Ja, off, det der teite miljøet, igjen da, lissom. Som om det er noe viktig. Reknar med du har romskipa og planane klare for kolonisering av Alpha Centauri, når denne planeten er øydelagd. Kay Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Nintendo fremstår som den store miljøsynderen. Bør man være miljøbevisst når man velger elektronikk? Nintendo er ikke noen miljøsviker intil det motsatte er bevist. Om du åpner pdf en til nintendo så har de null referanser og derfor gitt produsenten null. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Nintendo fremstår som den store miljøsynderen. Bør man være miljøbevisst når man velger elektronikk? Nintendo er ikke noen miljøsviker intil det motsatte er bevist. Om du åpner pdf en til nintendo så har de null referanser og derfor gitt produsenten null. Det de har referanser på scorer også null Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Wiien bruker bare en brøkdel så mye strøm som Xbox360 og Ps3, så valget av Wii trenger ikke være noen miljøbombe. Er dessuten litt rart at de i det hele tatt har med Nintendo uten å sitte med no særlig informasjon om hvor miljøvennlig produksjonen deres egentlig er. Mest sannsynlig vil de vel bare få presset ut tallene av Nintendo, fordi det ser dårlig ut for dem å ligge nederst i og med mange neppe åpner pdfen engang (Journalister). Endret 28. november 2007 av Ant1 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Nintendo gjør nok sin del for å redusere miljøskader What does Nintendo do to help protect the environment? Nintendo is very concerned with doing our part to help preserve the environment. We're always researching new products and procedures to make our products and operations as environmental-friendly as possible. Some things Nintendo is already doing: In our offices: We recycle the paper we use company-wide. We limit our use of colored paper, since it's not easily recycled. We purchase recycled paper towels, report covers, message pads, and writing pads. We currently recycle more than 70% of the waste that is generated at our headquarters. We actively promote the recycling of aluminum cans and glass in our corporate cafeterias. In our products: We use at least 80% recycled paper in all of our shipping packaging. We no longer use Styrofoam in our game pak or Game Boy packaging. All of our instruction manuals are printed on recycled paper. We no longer use plastic Game Pak covers. Our clamshell packaging is recyclable and most recycling centers accept it. We require that manufacturers not use any banned substances (such as lead, mercury, etc.) in components, nor use them in the manufacturing process for any components used inside of our products. This requirement also extends to suppliers of packaging, marketing materials, and other items used in the marketing and distribution of our products. http://www.nintendo.com/corp/faq.jsp#environment Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Og her er propaganda maskineriet igang og fanboys stiller opp for å forsvare nintendo. Alvorlig talt, hvem velger konsoll etter hva som er mest miljøvennlig? Jeg tviler på det er mange. Faktisk tror jeg de færreste tar miljøvennlighet inn i vurderingen, foruten som bonus. Kjøper du bil som er miljøvennlig er det som oftest noe som kommer av lavt bensin forbruk, og du kjøper den fordi den er billig i drift. Å kunne komme med miljøet etterpå er en bonus, noe man kan si for å dytte seg litt opp. Jeg kjøper ikke spill utifra hvem som har mest miljøvennlig produksjon. Faktisk tror jeg ikke jeg kjøper noe basert på hvor miljøvennlig det er. Hvorfor? Miljøvennlig er ofte dyrt, og jeg som kunde må plukke opp regningen. Hvis jeg har to nesten identiske valg, og den ene er miljøvennlig, så tar jeg den. Men ellers, tviler sterkt. PS: Det hjelper ikke å titte på sin egen navle og si vi har forbedret oss om de andre fortsatt ligger forran. Hadde ærlig talt trodd Microsoft skulle være værst også for den saks skyld. Endret 28. november 2007 av Ghaundan Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ja, det kan være tryggest å basere sine innkjøp etter hva Birgitte Bardot mener. Selv handler jeg aldri noe, uten å ha sjekket hva hun (og greenpeace selvsagt) mener om produktet. Man har jo ikke lyst til å gå i miljøfeller heller. Heller naken enn pels-HEY! Det er vel PETA som kjører heller naken enn pels-kampanjene. Dessuten så er BB temmelig gammel nå, vil ikke se henne naken. Men jeg velger konsoll ut i fra spillene i hovedsak. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Og her er propaganda maskineriet igang og fanboys stiller opp for å forsvare nintendo. Er det virkelig nødvendig å overreagere på denne måten? Vennligst ikke sleng slikt unødig. Uansett virker også Arstechnica skeptisk til dette: http://arstechnica.com/news.ars/post/20071...rch-effort.html The research in general appears lazy. Nintendo's failing grade appears to be based entirely on this entry in the corporate FAQ, which briefly summarizes some of the steps the company has taken to protect the environment. Anything that's not covered there is simply rated "No Information." Similarly, all of the information on Microsoft originates from press materials and corporate statements on the company's web site. Clearly, Greenpeace did not perform an exhaustive evaluation of chemical use through the manufacturing pipeline. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Alle vet jo at Wii er en miljøbombe av dimensjoner da du ikke har muligheten til å kjøpe battery pack slik som du kan til xbox 360. Du kan selvfølgelig bruke oppladbare AA batterier, men mange benytter nok kjøp og kast metoden. Wii burde vært ulovlig. Heia Greenpeace Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Greenpeace = Sony fanboys.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Greenpeace har nå alltid vært kjen for å "dreie" litt på fakta, og som TCi klartyder i sin tekst så hentyder det til at de har tatt sine vante snarveier. Men hva har dette med konsoll å gjøre, om man er interesert i å redde miljøet gjør man det ikke gjennom et konsollforum. Jeg fiser i snitt 3 ganger i timen når jeg spiller, lukker jeg opp vinduet etter endt spilleøkt er jeg et miljøsvin av verste sort. Sjelen min er i alle fall nesten reddet. Jeg har en Sony konsoll under TVen og en Samsung mobil telefon. Så det veier vel opp mot at jeg eier 2 miljøsvin og er et miljøsvin av natur. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Liksom hvem f bryr seg om det her? er klart jeg bryr meg om miljøet, men da vil jeg heller fokusere på å redde regnskogen enn å diskutere hvilke konsoller som er minst miljøvennelige.. Lenke til kommentar
Liquidant Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Kanskje derfor Wii er så billig? Selv bryr jeg meg ikke så mye om miljøet, etterhvert kommer grafikken til å bli penere enn virkeligheten uansett, så da er det ingen grunn til å dra rundt i naturen og se på fugler og annet tull. Men de som går for grønt bør tydeligvis kjøpe Playstation 3, den soleklare samvittighetskonsollen. Ikke bare er den mest miljøvennelig, men løser også kreftgåten og alle andre problemer i verden med folding@home. Enten er du uhyre intelligent og sa det med ironisk distanse, eller så stemmer du FRP. Hårfin balanse :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå