Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny gaming, sli, quad pc

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger hjelp til å sette sammen en pc som skal brukes hovedsaklig til spill. Men også film, musikk og lignende. Er det noen som har noen tips til oppsett? Har satt opp dette selv men vet ikke hvor bra det er:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59743

Legger til at jeg har ca 10 000kr budsjett, og at jeg har et par harddisker samt skjerm,mus og tastatur igjen fra den gamle pc`n min. så jeg trenger ikke å kjøpe dette.

Takker for svar! :D

Endret av Superjostein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Ok. Hvilket HK burde jeg da velge? Har hørt at man burde ha P35 el x38 for å kunne klokke opp q6600 stabilt. Stemmer det?

Det stemmer, men disse støtter ikke sli, til det må en velge 680i sli eller 650i sli...

Lenke til kommentar
Ok. Hvilket HK burde jeg da velge? Har hørt at man burde ha P35 el x38 for å kunne klokke opp q6600 stabilt. Stemmer det?

Det stemmer, men disse støtter ikke sli, til det må en velge 680i sli eller 650i sli...

Ok. Betyr det da at jeg må gi opp sli hvis jeg har planer om å klokke bra? Bestemte meg for å prøve å ha to skjermkort pga mye ytelse for en rimelig pris. Har også lyst til å bruke pc`n sammen med en projektor. Da er det vel litt viktig med høyere oppløsning?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ok. Betyr det da at jeg må gi opp sli hvis jeg har planer om å klokke bra? Bestemte meg for å prøve å ha to skjermkort pga mye ytelse for en rimelig pris. Har også lyst til å bruke pc`n sammen med en projektor. Da er det vel litt viktig med høyere oppløsning?

De beste alternativet hvis en skal ha sli og quadcore overklokket er vel EVGA sin A1 utgave av deres 680i hovedkort, det skal være ganske greit til overklokking av quadcore...

Lenke til kommentar

De beste alternativet hvis en skal ha sli og quadcore overklokket er vel EVGA sin A1 utgave av deres 680i hovedkort, det skal være ganske greit til overklokking av quadcore...

EVGA nForce 680i SLI A1 kan kanskje sprenge budsjettet litt.. Sett at jeg droppet sli nå og kjøpte et billiger og kanskje mere klokkbart HK. Ville det da være gunstig i fremtiden å kjøpe skjermkort med to gpu`er på samme kort?(når jeg skal oppgradere) Tenker jeg kommer til å sitte med dette systmet i hvertfall 2 år.

Endret av Superjostein
Lenke til kommentar

Er ikke sli på det hovedkortet, det støtter kun crossfire...

Er usikker på hva jeg burde velge.. Har sagt fra meg de nye kortene til ati pga dårligere ytelse pr. krone. Har lyst til å kjøpe det nye 8800gts som kommer rundt 11 Des, men da må jeg kjøpe et til i sli om noen måneder samtidig med projektoren hvis jeg går for dobbelt skjermkort.

Planen var å sette sammen pc`n før jul sammen med brodern og spille i jula. Tror du det er en mulighet for å få til det med nye 8800gts?

:dontgetit: Er det forresten noen som vet hvordan Amentio er til å levere ting for tiden?

Endret av Superjostein
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg så jo nye gt kort skulle komme inn i alle nettbutikkene i starten av Des. Er alle forhåndsbestilt da eller? :dribble: Og hvis gts ene skal komme rundt 11, når kommer de da? sikkert forhåndsbestilt de og....

kan jo prøve og bestille et, men det er ikke garantert at du får det før jul...

yay, 1700 poster... neste mål er og skaffe seg et liv... :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg skal ta en ringerunde til nettbutikker i morgen og spørre om hvordan det ligger an.

Har lyst til å fleske til å kjøpe det sli nvidia kortet du viste meg allikevel og kjøpe to skjermkort. Det blir en bra pc som jeg kan ha en stund :thumbup:

Har du/dere noen gode tips til ram for mitt oppsett?

Er psuen jeg har valgt god nok til mitt oppsett?

Trenger hjelp av alle som har peil! :fun:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg skal ta en ringerunde til nettbutikker i morgen og spørre om hvordan det ligger an.

Har lyst til å fleske til å kjøpe det sli nvidia kortet du viste meg allikevel og kjøpe to skjermkort. Det blir en bra pc som jeg kan ha en stund :thumbup:

Har du/dere noen gode tips til ram for mitt oppsett?

Er psuen jeg har valgt god nok til mitt oppsett?

Trenger hjelp av alle som har peil! :fun:

strømforsyningen skal være god nok den...

Angående minne så har komplett.no et godt tilbud denne uken, dette er veldig god ram, og de har gode brikker med tanke på overklokking...

(jeg hadde bestilt er par sett selv hadde jeg

hatt penger, de går heller til 2xATI HD3870 som julegave til meg selv..;))

Men dette tilbudet varer bare ut denne uken, men har du pengene ville jeg bestilt et slikt sett, det er virkelig mye kvalitetsram for pengene...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
(yay, 1700 poster... neste mål er og skaffe seg et liv... tongue.gif )

Hehe ser at du er en trofast poster her på HW :thumbs:

En finner de som er enda mer ivrige med tanke på postcounten, men jeg henger her nesten hele døgnet... fra morgenen til kvelden...

Men dette er OT... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...