imat45 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Har under de siste oppstartene av maksinen opplevd at skjermkortet står i flere minutter med vifta på 100% før maskinen "poster". I begynnelsen tok dette noen få sekunder, men tiden har økt etterhvert og i dag endte jeg opp på 4-5 min før post. Den bruker imidlertid normal tid (få sekunder), hvis maskinen har vært startet og jeg kjører ny oppstart. Mistenker at driveroppdateringen på hovedkortet er skyld i dette. Noen som kjenner igjen problemet? løsning? Oppsettet mitt; -ASUS P5N-E SLI, nForce-650i SLI -Nvidia GeForce 8800 GTS 320mb -Intel Core 2 Duo E6750, (ikke overklokket) -4 Gb Crucial DDR2 PC6400 -Hiper 530M Strømforsyning På forhånd takk! Endret 27. november 2007 av imat45 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 POST er jo i BIOS, så det kan umulig ha noe med drivere å gjøre. POST betyr Power On Self Test, og er det første som skjer når du slår på. Det skal komme et 'beep' når POST er ferdig. Hvis POST tar lang tid så er det et problem med hardware eller BIOS innstilling. Lenke til kommentar
imat45 Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 POST er jo i BIOS, så det kan umulig ha noe med drivere å gjøre. POST betyr Power On Self Test, og er det første som skjer når du slår på. Det skal komme et 'beep' når POST er ferdig. Hvis POST tar lang tid så er det et problem med hardware eller BIOS innstilling. okei. takker! skal sjekke bios`en da, om jeg kan finne noe. men har du noen forslag til hvorfor den ikke bruker lang tid på en oppstart etter at pc`n har vært brukt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå