Gå til innhold

Geforce 8800.. men hvilket?

Acey

Anbefalte innlegg

Skal sette sammen en gaming-pc til min lillebror på 16 til jul, men merker at det er en stund siden jeg var oppdatert i dataverdenen.. spesielt når det gjelder skjermkort!

Det skal jo være en gamer-pc, så da er skjermkortet viktig.

Har fått med meg såpass at 8800-kortet er greit i mellomklassen, men det finnes jo så mange ulike... GT, GTS, GTX..

I tillegg ser jeg at det er ganske stor forskjell på pris dersom man har samme kort, men ulike produsenter(?)

Resten av PC-oppsettet er forresten AMD Athlon 64 X2 6000+, 2GB ram, MSI K9N NEO-V, Og Apevia 500W PSU.

i alle fall det jeg hadde tenkt å gå for. +et kab med masse neon såklart, det må jo være greit til en 16-åring :)

Men supert om noen kunne hjelpe meg å finne ut av dette med skjermkortet. Har ikke lyst til å bruke altfor mye på det, helst ikke over 2000. Kanskje noen også kan anbefale et ATI-kort som duger? Har stort sett bare erfaring med Nvidia fra før. Har forresten tenkt å bestille systemet fra Komplett, men er jo selvsagt ikke krise dersom jeg kjøper skjermkort andre steder-

Takker på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8800GT yter et sted mellom 85-90% av en GTX og det til under halve prisen. dessverre er den vanskelig å få tak i grunnet stor etterspørsel. Nåværende GTS bør du nok styre unna, da det kommer en helt ny utgave innen to uker. Spørsmålet er bare om det blir noe lettere å få tak i dem.....

Lenke til kommentar

Hehe, det var ikke meningen å disse 8800-serien ved å kalle dem mellomklasse.. ser jo at de koster opptil mange tusen kroner, så noen av dem er vel helt der oppe.. men for min egen del tenkte jeg helst ikke over 2000kr, så da blir det vel mellomklasse! Takker for alle svar så langt i alle fall!

Lenke til kommentar
Hehe, det var ikke meningen å disse 8800-serien ved å kalle dem mellomklasse.. ser jo at de koster opptil mange tusen kroner, så noen av dem er vel helt der oppe.. men for min egen del tenkte jeg helst ikke over 2000kr, så da blir det vel mellomklasse! Takker for alle svar så langt i alle fall!

Gå for 8800GT du, da får du toppklasse-kort til mellomklasse-pris. Dette kortet gjør det faktisk bedre i flere ting(som Crysis) enn GTX kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...