Ozelot Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg har et litt snedig spørsmål: Hvis man er nymfoman som ungdom, er vanlig å bli mindre nymfoman etterhvert som man blir eldre? Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det kommer vel helt an på om du blir gift eller ikke? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Ok, ikke vet jeg. Bare har en slags teori at jo eldre en blir, jo mindre nymf er en. Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg vil tro dette er helt individuelt. Personlig har jeg nok roet ned noen hakk i løpet av de siste årene. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Personlig har jeg nok roet ned noen hakk i løpet av de siste årene. Er ikke du en gutt? Redigert: Eller hvordan er reglene for det med gutter? Har alltid forstått det som at nymfomani gjelder jenter, og ordboka er enig med meg. Endret 27. november 2007 av Mikachu Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er ikke du en gutt?Redigert: Eller hvordan er reglene for det med gutter? Har alltid forstått det som at nymfomani gjelder jenter, og ordboka er enig med meg. Allright, jeg visste ikke at det gjaldt bare hos kvinner. Trodde at nymfomani kunne være et tilfelle både hos kvinner og menn. Men hvis nymfomani bare gjelder for kvinner, hva heter det for menn? Lenke til kommentar
Seth_pua Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Akkurat det greine her har jeg ikke veldig peil på, men tenkte jeg kunne si at gutter/menn har sin seksuelle topp aldre fra 22-25 (med tanke på sex lyst) og jenter/damer har sin peak rundt 30. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Etter veldig rask googling, kom jeg fram til denne bloggen, hvor det står: «Etter litt research fant jeg også ut at nymfomani er betegnelsen på kvinner med overdreven kjønnsdrift, mannens betegnelse er Satyriasis, dog er begge "navn" foreldet av psykiatrien.» Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Etter veldig rask googling, kom jeg fram til denne bloggen, hvor det står: «Etter litt research fant jeg også ut at nymfomani er betegnelsen på kvinner med overdreven kjønnsdrift, mannens betegnelse er Satyriasis, dog er begge "navn" foreldet av psykiatrien.» Hva er så det nye "navnet"? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Tror det menes at det ikke har noe navn innen psykiatrien siden det ikke lenger sees på som en "galskap", for det å være spesielt glad i sex var jo tross alt en lidelse før i tiden Nå brukes nymfoman om alle som liker sex. Også menn, det er ikke noe vits i å krangle på det, folk blir bare sinte Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Menn er da naturlig kåte hele tiden Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Menn er da naturlig kåte hele tiden "noen kvinner er nymfomane, mens menn er menn" Lenke til kommentar
Reached Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 hvem liker vel ikke sex? :S Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hyperseksuell er vel det rette ordet? Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hyperseksuell er vel det rette ordet? Skulle jeg tro Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Innen deler av psykiatrien brukes betegnelsen sexavhengig om personer med uheldig høy seksualdrift. Som oftest skyldes slik sexavhengighet overgrep eller svik. At du er mye kåt som ung vil ikke si at du er sexavhengig, det vil si at du er ung Lenke til kommentar
haalo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Føler at nymfomani er begrep folk slenger rundt seg altfor mye (satyr-et-eller-annet blir slengt rundt mindre, da folk ikke vet hva det er). Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hyperseksuell er den nye greien, men om noen som faktisk er det skal forklare det er "nymfoman" det letteste å si, for det skjønner folk. Det svært få vet er at det faktisk finnes behandling om du syntes selv at det er plagsomt/påvirker dagliglivet ditt. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Interessant tema, det ser ut til at psykologien annerkjenner hyperseksualitet, mens sexavhengighet er mer omdiskutert. I bunn og grunn omtaler begge begrepene det samme, forskjellen ligger mest i definisjon og hvem det rammer, s vidt jeg har forstått. Begge begrepene (hyperseksualitet og sexavhengighet) er diagnoser på personer som har en ukontrollerbar sexlyst som fører til stress, tar fokus bort fra andre deler av livet og fører til sosiale problemer for den det gjelder. Ofte vil seksuell stimulans ikke gi den som lider av dette noenting, hverken seksuelt eller emosjonelt. Mange med bipolar lidelse lider også av hyperseksualitet, de kan ha en ukontrollerbar og voldsom sexlyst i maniske perioder, mens de i andre perioder kan ha ingen sexlyst. Som jeg sa tidligere, at du er kåt hele tiden vil ikke si at du er sexavhengig, det vil si at du er ung Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Personlig har jeg nok roet ned noen hakk i løpet av de siste årene. Er ikke du en gutt? Redigert: Eller hvordan er reglene for det med gutter? Har alltid forstått det som at nymfomani gjelder jenter, og ordboka er enig med meg. Sjekk ut satyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg