Isindil Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Min forrige mobil begynner å bli rimelig utslitt, og en del greier funker ikke som de skal. Derfor tenker det er på tide å se etter en ny mobil. (For å ha det sagt, jeg er ikke veldig oppdatert på hva en mobil kan og ikke kan nå for tiden.) Funksjoner: -Kalender: Enkel. -GPRS: Ja. -EDGE: Ja -Email klient: Må kunne bruke gmails-mobilapplikasjon. Form: Form og sprut/støv-motstand er ikke viktig. Skjerm: Fargeskjerm. -Minst 320x240. -Touchscreen: Unødvendig. Pris: Pris vet jeg ikke, så jeg vil gjerne ha tips innen flere prisklasser. Tviler på at jeg kan betale over 2000 kroner, forøvrig. Med abonnementsbinding: Ja, Telenor, om man kan legge til fri familie (har det nå, og vil fortsette med det) Det er også viktig at jeg kan beholde nummeret mitt. Diverse: -Merke: Har Siemens fra før, helt greit. Virker som Nokia har greie mobiler. Egentlig er jeg veldig nøytral på dette punktet. -Kamera: Greit å ha, men trenger absolutt ikke være bra. -Videokamera: Unødvendig. -Symbian: (Ja/nei). -Infrarød port: Uviktig. -Blåtann (Bluetooth): Helst. -Internminne: Om den ikke har minnekort-støtte, minst en GB. -Minnekort?: Helst. -MP3: Trenger ikke være dedikert musikktelefon, men mulighet for mp3-ringetone ville vært fint. -Radio: Unødvendig. -MiniJack/overgang: Ja, trenger å kunne bruke hodetelefoner om jeg skal se video. Om nødvendig klarer jeg meg med medfølgende øreplugger, men helst ikke. -WiFi: Gjerne, men ikke nødvendig. Bør kunne bruke Opera Mini. -Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Nei. -Batterilevetid: Minst en time video/et par dager standby. -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Ingenting, bortsett fra ringing/SMS. Nettopp derfor jeg ønsker ny. Det jeg er ute etter en forholdsvis pen telefon med mulighet til å spille av video i minst 320x240 pikslers oppløsning. Det må være mulig å overføre video fra en vanlig PC til den, helst med kabel, ettersom jeg ikke har blåtann-adapter (men planlegger å skaffe det, forøvrig av andre grunner). WiFi og nettleser (eller, egentlig trenger den bare takle Opera Mini) er greit, men jeg kan vel klare meg med HDSPA (ble det rett?). Endret 27. november 2007 av Isindil Lenke til kommentar
JohnnyBeGooD Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 B ring U p M y P ost Jeg er på utkikk etter noe lignende. Lenke til kommentar
tOREEE Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Nokia 5700 kanskje? Eller en HTC S710/S730.. Da har du WiFi og. Lenke til kommentar
iskya Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 nokia n73 har større skjerm enn 5700 og er derfor bedre til å se video på. du får den sikkert under 2000kr med abonnementsbinding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå